Wakacyjne wyjazdy Polaków w liczbach. Podsumowanie wakacyjnych interwencji assistance

Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej interwencje dotyczyły assistance samochodowego (65%) a zgłoszenia z zakresu pomocy medycznej stanowiły 11% interwencji.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według statystyk Europ Assistance Polska najwięcej wakacyjnych interwencji assistance było w  Polsce, gdzie pomocy potrzebowało 79% ubezpieczonych. Za granicą  z pomocy ubezpieczycieli najczęściej korzystali turyści w Niemczech (4%), a także w  Chorwacji (3%) i we Włoszech ( 2%) .

- Świadomość ubezpieczeniowa Polaków powoli, ale systematycznie rośnie. Z roku na rok obserwujemy większe zainteresowanie polisami ubezpieczenia turystycznego, przybywa tez osób korzystających ze świadczeń. Według badania Europ Assistance Polska, ponad 60% Polaków deklaruje zakup ubezpieczenia podróżnego, zaś 7% posiada takie ubezpieczenie w ramach innych ofert (np. karty kredytowej w banku).  W tegorocznym sezonie zauważyliśmy spadek liczby spraw z zagranicy. Niewątpliwie jest to efekt tego, że większość Polaków spędziła wakacje w kraju.– wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska. 

65 % wszystkich spraw dotyczyło organizacji pomocy związanej z sytuacjami na drodze w przypadku awarii lub kolizji. W takiej sytuacji firma najczęściej organizowała holowanie pojazdu, co stanowiło ok. 68% interwencji w ramach assistance samochodowego. Z kolei  usprawnienia pojazdu na miejscu zdarzenia stanowiło 17% spraw, a 15%  klientów skorzystało z organizacji pojazdu.

Kwestie związane z pomocą medyczną stanowiły 11%  wszystkich interwencji assistance. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia, co stanowiło 84% wszystkich spraw związanych z pomocą medyczną. Konsultacji medycznej potrzebowało 8% klientów, zaś 6% wymagało leczenia ambulatoryjnego. Polisa ubezpieczenia podróżnego okazała się bardzo pomocna w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu – 5% interwencji oraz  utraty lub zagubienia bagażu – 3%. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"