Analiza obejmuje wszystkie wydania tych serwisów z jednego z tygodni w lutym br.
Eksperci z instytutów naukowych ocenią te programy pod kątem podziału czas na konkretne tematy jak i formułowanego przez ich dziennikarzy przekazu. Raport z monitoringu Krajowa Rada planuje przedstawić na przełomie marca i kwietnia br.
Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że ekspertyzy nie przygotowują ci sami medioznawcy, którzy realizowali na rzecz regulatora monitoringi audycji publicystycznych i informacyjnych w ostatnich czterech kampaniach wyborczych.
Dodajmy, że Jan Dworak, szef KRRiT, ma krytyczne zdanie o tym jak wyglądają „Wiadomości” TVP1 po objęciu fotela prezesa TVP przez Jacka Kurskiego (ich szefową jest obecnie Marzena Paczuska). - Oglądam „Wiadomości”, również te nowe i zauważam w nich zmiany. Jest w nich dużo elementu perswazyjnego na rzecz tłumaczenia polityki nowego rządu. Ja jestem wobec tego krytyczny, bo takich elementów nie powinno być w „Wiadomościach” - mówił Dworak „Gazecie Wyborczej” na początku lutego br.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w lutym br. „Fakty” TVN gromadziły średnio 3,45 mln widzów, „Wiadomości” TVP1 - 3,44 mln, zaś „Wydarzenia” Polsatu - 2,58 mln.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wieloletni-wydawca-wiadomosci-tvp1-piotr-jazwinski-redaktorem-w-gazeta-pl ##
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podczas kampanii wyborczych w 2014 i 2015 roku zlecała monitoringi audycji publicystycznych emitowanych przez: TVP1, TVP2, TVP Info, TVN24, Polsat News oraz TV Trwam. Z ich analizy wynikało, że podczas tych kampanii to stacje Polsat News i TVP1 najlepiej wypełniały kryteria misji publicznej.











