W zeszłym miesiącu „Wiadomości” w TVP1 oglądało średnio 4,25 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do marca 2013 roku serwis ten stracił 1,70 proc. widzów, czyli 73 tys. oglądających. Natomiast udział „Wiadomości” w rynku telewizyjnym zmniejszył się z 27,73 proc. do 27,32 proc.Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Fakty” TVN. Widownia tego serwisu zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 2,14 proc. (84 tys. osób) do 4,04 mln oglądających. Z kolei jego udział wyniósł 27,79 proc. (rok wcześniej było to 27,30 proc.).Na ostatnią pozycję podium spadł „Teleexpress” TVP1, którego oglądalność w analizowanym okresie zmalała o 9,60 proc. (396 tys. widzów) i wyniosła 3,73 mln osób. Udział tego dziennika to 34,86 proc. (35,57 proc. przed rokiem).Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika w marcu br. wyniosła 2,91 mln osób, po wzroście o 1,05 proc. (30 tys. oglądających).Z kolei oglądalność plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 spadła w ciągu roku o 10,33 proc. (192 tys. osób) i wyniosła średnio 1,67 mln widzów. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w marcu 2014 roku pozycję lidera oglądalności zajęły „Fakty”, które zanotowały w tej grupie spadek wynoszący 0,25 proc. - największy w zestawieniu. Jedynym wzrostem (o 1,96 proc.) pochwalić się tutaj mogły „Wydarzenia”, które awansowały z miejsca czwartego na trzecie. Z kolei najwięcej stracił „Teleexpress”, który spadł z pozycji trzeciej na czwartą - było to 23,19 proc.
Spośród dwóch wydań dzienników nadawanych po południu zdecydowanie większą widownię miały „Wydarzenia” o godz. 15.50. W marcu 2014 roku oglądało je średnio 1,54 mln widzów, co oznacza jednak spadek w skali roku o 12,02 proc. Z kolei oglądalność nadawanej w Dwójce „Panoramy kraj” o godz. 15.45 zmniejszyła się o 32,38 proc. do 391 tys. oglądających.
Emitowany w TVN 24 program „Fakty po Faktach” w marcu br. śledziło średnio 467 tys. widzów, czyli o 3,17 proc. mniej niż rok wcześniej. Magazyn ten był liderem wśród programów publicystycznych nadawanych w kanałach newsowych po głównych dziennikach.Drugie miejsce zajął pokazywany po „Wiadomościach” w TVP Info nowy magazyn „Dziś wieczorem”. Jego średnia widownia w ostatnim miesiącu nadawania wyniosła 438 tys. osób (2,71 proc. udziału).Natomiast pokazywany przez Polsat News „Gość Wydarzeń” zanotował wzrost oglądalności wynoszący 4,24 proc., a jego średnia widownia ukształtowała się na poziomie 198 tys. osób.Od 1 marca 2014 roku (codziennie o godz. 17.15) TVP Info pokazuje też „Teleexpress Extra”, który jest przedłużeniem nadawanego w TVP1 „Teleexpressu”. W pierwszym miesiącu nadawania jego średnia widownia wyniosła 303 tys. widzów, co przełożyło się na 1,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym.












