„Wiadomości” na czele programów informacyjnych. „Fakty” z największym wzrostem

W marcu 2014 roku najpopularniejszym programem informacyjnym były „Wiadomości”. Największym wzrostem oglądalności pochwalić się mogły „Fakty”, z kolei na przeciwnym biegunie znalazła się „Panorama”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu „Wiadomości” w TVP1 oglądało średnio 4,25 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do marca 2013 roku serwis ten stracił 1,70 proc. widzów, czyli 73 tys. oglądających. Natomiast udział „Wiadomości” w rynku telewizyjnym zmniejszył się z 27,73 proc. do 27,32 proc.Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Fakty” TVN. Widownia tego serwisu zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 2,14 proc. (84 tys. osób) do 4,04 mln oglądających. Z kolei jego udział wyniósł 27,79 proc. (rok wcześniej było to 27,30 proc.).Na ostatnią pozycję podium spadł „Teleexpress” TVP1, którego oglądalność w analizowanym okresie zmalała o 9,60 proc. (396 tys. widzów) i wyniosła 3,73 mln osób. Udział tego dziennika to  34,86 proc. (35,57 proc. przed rokiem).Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika w marcu br. wyniosła 2,91 mln osób, po wzroście o 1,05 proc. (30 tys. oglądających).Z kolei oglądalność plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 spadła w ciągu roku o 10,33 proc. (192 tys. osób) i wyniosła średnio 1,67 mln widzów. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

 

 

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w marcu 2014 roku pozycję lidera oglądalności zajęły „Fakty”, które zanotowały w tej grupie spadek wynoszący 0,25 proc. - największy w zestawieniu. Jedynym wzrostem (o 1,96 proc.) pochwalić się tutaj mogły „Wydarzenia”, które awansowały z miejsca czwartego na trzecie. Z kolei najwięcej stracił „Teleexpress”, który spadł z pozycji trzeciej na czwartą - było to 23,19 proc.

Spośród dwóch wydań dzienników nadawanych po południu zdecydowanie większą widownię miały „Wydarzenia” o godz. 15.50. W marcu 2014 roku oglądało je średnio 1,54 mln widzów, co oznacza jednak spadek w skali roku o 12,02 proc. Z kolei oglądalność nadawanej w Dwójce „Panoramy kraj” o godz. 15.45 zmniejszyła się o 32,38 proc. do 391 tys. oglądających.

Emitowany w TVN 24 program „Fakty po Faktach” w marcu br. śledziło średnio 467 tys. widzów, czyli o 3,17 proc. mniej niż rok wcześniej. Magazyn ten był liderem wśród programów publicystycznych nadawanych w kanałach newsowych po głównych dziennikach.Drugie miejsce zajął pokazywany po „Wiadomościach” w TVP Info nowy magazyn „Dziś wieczorem”. Jego średnia widownia w ostatnim miesiącu nadawania wyniosła 438 tys. osób (2,71 proc. udziału).Natomiast pokazywany przez Polsat News „Gość Wydarzeń” zanotował wzrost oglądalności wynoszący 4,24 proc., a jego średnia widownia ukształtowała się na poziomie 198 tys. osób.Od 1 marca 2014 roku (codziennie o godz. 17.15) TVP Info pokazuje też „Teleexpress Extra”, który jest przedłużeniem nadawanego w TVP1 „Teleexpressu”. W pierwszym miesiącu nadawania jego średnia widownia wyniosła 303 tys. widzów, co przełożyło się na 1,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele