48 proc. polskich telewidzów chciałaby kupować dostęp do pojedynczych kanałów w ofercie operatorów płatnej telewizji, a nie całe pakiety stacji, jak dotychczas - wynika z badania MEC. Zakupem pojedynczych stacji byliby zainteresowani przede wszystkim mężczyźni (55 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (56 proc.) i mieszkańcy największych miast (ponad 57 proc.).
Wśród klientów i widzów poszczególnych typów telewizji, wyraźnie bardziej taką usługą byliby zainteresowani odbiorcy płatnej telewizji, w największym stopniu operatorów satelitarnych (52 proc.). W podziale na operatorów największe zainteresowanie telewizją a la carte wyrażają klienci nc+ - 6 na 10 z nich chciałoby kupować pojedyncze kanały telewizyjne.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rezygnacje-z-platnej-telewizji-rozwaza-prawie-30-proc-jej-klientow-czesciej-nc-niz-cyfrowego-polsatu ##

W rankingu spontanicznych wskazań kanałów tv, które chcieliby kupować widzowie prowadzą HBO i Discovery.
Wybierając z listy płatnych kanałów najczęściej decydowali się zaś na Discovery, HBO, Canal + Cyfrowy i National Geographic - ponad 35 proc. polskich telewidzów wybrałoby do tworzonego samodzielnie pakietu te kanały. Dużą popularnością widzów mogłyby się cieszyć przy takim modelu sprzedaży kanały sportowe - ok. co czwarty badany umieściłby je w swojej ofercie.

Skala zainteresowania ofertą a la carte wzrosła w ciągu kilku miesięcy - gdy wiosną ub.r. MEC badał zainteresowanie taką usługą wśród internautów (są to osoby nawet nieco bardziej zainteresowane modelem a la carte niż przeciętny telewidz), deklarowało je 45 proc. badanych. Znacznie wyższy, bo ponad 30 proc., był też odsetek osób niezdecydowanych w tej kwestii. Wzrost zainteresowania swobodniejszym modelem zakupu może wynikać m.in. z rozwoju usług VOD, które kuszą widzów swobodą wyboru i dostępu.
Badanie Cyfrowizja II realizowane było przez MEC na przełomie października i listopada 2015 roku na próbie 1100 respondentów, z pomocą wywiadów internetowych i telefonicznych.











