Wielka awaria Nazwa.pl: wściekłość klientów i… reklamy Home.pl

Od kilku dni platforma hostingowa Nazwa.pl boryka się z dużymi problemami technicznymi, które uderzają w obsługiwane przez nią serwisy. Klienci wylewają swoje żale na fanpage’u firmy, a konkurencyjny Home.pl wykorzystuje okazję do reklamowania swoich usług.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wielka awaria Nazwa.pl: wściekłość klientów i… reklamy Home.pl

Problemy techniczne Nazwa.pl, platformy hostingowej należącej do NetArtu, z różnym nasileniem utrzymują się od wtorku. - Obecnie trwająca awaria dotyczy części klientów posiadających serwery Active i jest spowodowana problemami w działaniu macierzy dyskowej, na której składowane są pliki. Problem z różnym natężeniem może występować przez kilkadziesiąt najbliższych godzin. W tym czasie może być odczuwane powolniejsze działanie stron lub mogą występować problemy z dostępem do nich. Dane Klientów nie są zagrożone - wyjaśniała firma w środę.

W kolejnych komunikatach zaznaczyła, że problemy dotyczą tylko stron www, a nie baz danych czy poczty mailowej. W środę udostępniła dane z ostatniego dostępnego backupu posiadaczom wszystkich serwerów objętych awarią, żeby w pełni przywrócili dane sprzed pojawienia się kłopotów.

Klienci, których serwisy zostały dotknięte przez skutki awarii, na facebokoowym fanpage’u Nazwa.pl narzekają, że nie można dodzwonić się do biura obsługi firmy, a na wysłane jej maile nie dostali odpowiedzi. Podkreślają straty, jakie ponoszą z powodu przerw w dostępności ich stron. Fanpage w ostatnich dniach przypomina książkę zażaleń - pod każdym wpisem zostało dodanych kilkaset komentarzy, w większości negatywnych.

Nazwa.pl wyjaśniła w czwartek, że jej telefony cały czas działają, ale linie się przeciążone, więc trudno się dodzwonić. Firma zapewniła, że poszkodowani klienci otrzymają rekompensaty, o których zostaną powiadomieni w ciągu kilku dni. Nadal jednak nie potrafiła określić, jak długo jeszcze potrwa usuwanie problemów. - Cały czas jednak podkreślamy, że pracujemy nad problemami oraz, że awaria dotyczy tylko części klientów - zaznaczyła.

Niektórych użytkowników nie przekonały te tłumaczenia. Zapowiadają oni, że złożą pozew zbiorowy przeciw Nazwa.pl. o zwrócenie strat wywołanych awarią. Powstał już fanpage tego pozwu, do czwartku wieczorem dołączyło do niego ponad 150 osób.

Ponadto internauci szybko stworzyli kilka memów wyśmiewających zawodność i słabą obsługę klienta przez Nazwa.pl, najczęściej przerabiając do tego reklamy platformy.

grafika

Kryzysową sytuację Nazwa.pl postanowił wykorzystać Home.pl. W czwartek po południu na fanpage’u konkurenta, w komentarzach do krytycznych wpisów użytkowników, firma zaczęła zamieszczać reklamy zachęcające klientów do przejścia do niej z zachowaniem pozostałej ważności konta. A w swoim serwisie szczegóły tej oferty prezentuje w nowo uruchomionej zakładce o wymownej nazwie „U nas wszystko działa”.

grafika

- Konkurencja na rynku usług hostingowych jest bardzo wymagająca i z naszych obserwacji wynika, że odważne działania są doceniane przez klientów. Naturalne jest, że w momencie, w którym nasza usługa lub produkt nie działa prawidłowo, jesteśmy skłonni do wyboru innego rozwiązania - tłumaczy nam te działania Marcin Puś, product marketing manager w Home.pl. - Analogicznym przykładem jest chociażby akcja marketingowa „Rescue Drive” przeprowadzona przez Chevroleta w USA, która polegała na oferowaniu jazdy testowej osobom, które wzywały pomoc drogową w momencie awarii swojego pojazdu - dodaje.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online