Wirtualna rzeczywistość najlepiej sprawdza się marketingowo w punktach sprzedaży i na eventach

Jeśli tylko marka da konsumentowi doświadczenie pełne emocji, które będzie dla niego fascynujące to branża będzie bez znaczenia, bo w głowie konsumenta wykreuje się pozytywny wizerunek nowoczesnej marki - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Amadeusz Pijański z OS3.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Wirtualna rzeczywistość (VR) już się sprawdza w działaniach marketingowych, z bardzo dobrym rezultatem. Robią  to największe marki i instytucje na świecie - między innymi Audi, Lexus, Castrol, Coca-Cola, HBO czy Muzeum Historii Naturalnej w Londynie.

Jak widać po wyżej wymienionych markach i instytucjach nie ma granic jeśli chodzi o segmenty,  w których można działać i tworzyć content związany z VR. Pytanie więc nie powinno brzmieć kto może wykorzystywać VR, tylko w jaki sposób zrobić to najlepiej? Jeśli tylko marka da konsumentowi doświadczenie pełne emocji, które będzie dla niego fascynujące to branża będzie bez znaczenia, bo w głowie konsumenta wykreuje się pozytywny wizerunek nowoczesnej marki.

Marki samochodowe: Volvo, Audi, Lexus oferują wirtualne jazdy testowe czy też możliwość zobaczenia wnętrza samochodu bez fizycznej obecności w nim. Ale można też użyć VR jako narzędzia do bardziej szalonych rzeczy tak jak zrobił to Castrol. Z kolei Coca-Cola w czasie mundialu w Brazylii - wykorzystując technologię wirtualnej rzeczywistości - dała swoim fanom możliwość poczucia się jak piłkarze. Osoby przechodziły z szatni na boisko a następnie rozgrywały mecz. Wszystko to nie robiąc ani jednego kroku. HBO wykorzystało VR przy promocji „Gry o Tron” - można się było przenieść w sam środek świata serialu.

Jak widać jedynym ograniczeniem jest tu wyobraźnia i pomysł marketera na działania a branża czy rodzaj produktu nie ma większego znaczenia.

Póki co użytkownicy mający kontakt z wirtualną rzeczywistością są nią zachwyceni więc największym ograniczeniem może być mała dostępność sprzętu w domach. Dlatego też obecnie VR najlepiej sprawdza się w punktach sprzedaży czy na specjalnych eventach bądź dużych, międzynarodowych wydarzeniach, ale jeśli marka da ciekawy i angażujący content swoim odbiorcom, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w domowym zaciszu przejechać się Lexusem czy zobaczyć plażę, na której mamy zamiar spędzić urlop.

Wyżej wspomniane przykłady i akcje pokazują, że rozwiązania VR w reklamie już się dzieją. Na razie głównie w punktach sprzedaży, ale im bardziej dostępna dla zwykłych konsumentów stanie się sama technologia, tym szybciej będą się pojawiały duże reklamowe akcje. A to będzie się działo coraz szybciej. Coraz więcej marek wypuszcza swoje urządzenia. Oculus Rift - najbardziej wyczekiwany sprzęt do VR, który został kupiony przez Facebooka (za 2 miliardy dolarów) ma pojawić się w konsumenckiej wersji na początku 2016 roku, Samsung już wydał swoje urządzenie do VR, GoPro planuje to zrobić niebawem, podobnie jak inni znaczący gracze w branży.

Każda historia jest złożona z emocji. Każde działanie, które wsadza konsumenta w środek większej historii, czyniąc go kimś kto ma realny wpływ na to co widzi, a nie jest tylko obserwatorem zdarzeń sprawia, że historia jest silniejsza i lepiej zapamiętywana a dzięki temu wytwarza się pozytywny związek z marką. Narzędzie jakim jest VR sprawia, że możemy się znaleźć dosłownie w środku każdej historii. Teraz od marki tylko zależy co chce nam opowiedzieć.

Amadeusz Pijański, junior strategic planner w agencji OS3

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu