Wpływy agencji Bardzo zmalały o połowę, a zysk do 12,7 tys. zł

W ub.r. agencja reklamowa Bardzo zanotowała 5,11 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,7 tys. zł zysku netto, wobec 10,07 mln zł przychodów i 997,1 tys. zł zysku netto rok wcześniej. Firma ograniczyła wydatki na wynagrodzenia i usługi obce.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy agencji Bardzo zmalały o połowę, a zysk do 12,7 tys. zł
Kadry z reklam przygotowanych przez agencję Bardzo

Wpływy sprzedażowe Bardzo zmalały w skali roku o 49,3 proc. Na początku ub.r. współpracę z agencją w zakresie obsługi ATL po 10 latach zakończyła Agora (spoty do obecnej kampanii „Gazety Wyborczej” przygotowało SzutSzut Studio).

Za to Bardzo nadal pracuje m.in. dla Allegro, Tyskiego i Tymbarku. Przy czym w przypadku tej pierwszej marki jesienią ub.r. intensywną kampanię usługi Allegro Smart! przygotowała agencja 23Heroes. Allegro Ze względu na tę akcję Allegro zrezygnowało z wizerunkowej reklamy bożonarodzeniowej, a wcześniej przez kilka lat to Bardzo realizowało takie spoty, m.in. doceniony także za granicą spot „English for beginners”.

Dla Tyskiego agencja w ub.r. przygotowała m.in. mundialową kampanię ze Zbigniewem Bońkiem, a po obronie w przetargu obsługi tego klienta komunikację pod hasłem „Przejdźmy na Ty”, kontynuowaną w br. w formie promocji.

Natomiast w ramach obsługi marki Tymbark agencja tworzy kampanie soków, musów i napoju H2owoc, obecnie te pierwsze są reklamowane jako „zdrowo pomyślane”.

Zmalały wydatki na usługi obce i wynagrodzenia

Zdecydowanie najwięcej Bardzo wydaje na usługi obce. W ub.r. koszty w tym zakresie wyniosły 4,6 mln zł, co wobec 8,06 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 43 proc.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały w skali roku z 452,7 do 284,4 tys. zł., a na ubezpieczenia społeczne - z 40 do 5,9 tys. zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło zaledwie 0,42 etatu, wobec dwóch rok wcześniej.

Wydatki spółki na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się rok do roku z 72,2 do 60,3 tys. zł, , a pozostałe koszty - ze 135,9 do 75,7 tys. zł. Natomiast nakłady na amortyzację wzrosły z 51,4 do 58,4 tys. zł.

Łącznie koszty operacyjne firmy wyniosły w ub.r. 5,08 mln zł, po spadku o 42,3 proc. w skali roku.

Zysk sprzedażowy Bardzo zmalał z 1,25 mln zł w 2017 roku do 22 tys. zł w ub.r. Zmniejszyły się też pozostałe wpływy operacyjne (z 18,1 do 5,4 tys. zł) i pozostałe koszty operacyjne (z 37,5 do 11 tys. zł), natomiast wpływy finansowe wzrosły z 8,3 do 9 tys. zł, a koszty finansowe z 3,9 do 4,1 tys. zł.

W ub.r. agencja zanotowała 21,3 tys. zł zysku brutto i 12,6 tys. zł zysku netto, wobec odpowiednio 1,24 mln zł i 997,1 tys. zł rok wcześniej. Wartość zapłaconego przez nią podatku dochodowego zmalała w skali roku z 242,2 do 8,7 tys. zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online