WPP, jedna z największych globalnych grup reklamowych, prowadzi przegląd strategii pod kierunkiem Cindy Rose, która 1 września przejęła stery po Marku Readzie. Firma zapowiada korektę kursu. McKinsey ma wesprzeć planowanie oraz testowanie założeń nowej strategii.
Kierownictwo WPP odpowiada za projekt, a konsultanci mają doradzać w pracach nad planem. Według analityków Bank of America, sygnały z rynku wskazują na „prawdopodobnie głębokie i odważne działania restrukturyzacyjne”. WPP nie komentuje zaangażowania McKinsey.
Uproszczenie oferty WPP
Na prezentacji wyników za III kwartał Cindy Rose oceniła, że ostatnie wyniki były „nieakceptowalne”, a roczne przychody firmy spadną o 5,5–6 proc. Szczegóły przeglądu mają pojawić się na początku 2026 r. W planie są m.in. uproszczenie oferty dla klientów oraz wykorzystanie AI do wzrostu.

Firma zapowiada też m.in. budowanie kultury wysokiej wydajności czy wzmocnienie finansów przez większą efektywność operacyjną i zdyscyplinowaną alokację kapitału.
WPP od kilku lat prowadzi przekształcenia. Pod koniec 2023 r. połączono Wunderman Thompson i VMLY&R, tworząc VML. W maju 2025 r. uproszczono i zmieniono markę Group M na WPP Media. Zatrudnienie spadło o 7 tys. w ciągu roki do 104 tys. na koniec I półrocza; w tym okresie sprzedano też FGS Global.
Dyrektor finansowa Joanne Wilson powiedziała, że wysiłek efektywnościowy, w tym restrukturyzacja WPP Media, „w ogóle nie wpływa na obsługę klientów” i „obsługujemy ich niezwykle dobrze”. W zeszłym tygodniu WPP wygrało konsolidację europejskiego budżetu mediowego Reckitt o wartości 700 mln dol.











