Dane: ZKDP (w tym e-wydania 48 118 – 36,14%, grudzień 2012 – 3 wydania, grudzień 2011 – 3 wydania)
W całym 2012 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 131 865 i było o 10,44 proc. wyższe niż rok wcześniej (119 401). W grupie tygodników opinii WPROST znalazł się na drugim miejscu, zarówno jeżeli chodzi o wielkość rozpowszechniania płatnego razem, jak i o wzrost w stosunku rok do roku. Był też jednym z dwóch tygodników, których rozpowszechnianie płatne razem w ubiegłym roku wzrosło.
Dane: ZKDP
Wzrost rozpowszechniania płatnego razem WPROST wynika głównie ze sprzedaży prenumerat e-wydań do instytucji i firm, które dokonały pakietowego zakupu dla swoich klientów lub pracowników, a także do programów lojalnościowych. Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze dystrybuowane w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej.

WPROST jest obecnie dostępne w:
- największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik
- alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych
- jako e-wydanie – dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej (na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl)
- w wersji mobilnej – dla użytkowników tabletów i smartfonów (ponad 70 tys. pobranych aplikacji)
- najważniejsze teksty z każdego numeru są dostępne również na www.wprost.pl. Serwis Wprost.pl notuje ponad 1,6 mln użytkowników miesięcznie i 6,7 mln odsłon.
Tygodnik WPROST jest obecnie, trzeci rok z rzędu, również najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem. W 2012 r. inne media powoływały się na publikacje WPROST 2211 razy – wynika z raportów Instytutu Monitorowania Mediów. To o prawie 10 procent więcej cytowań niż w 2011 roku. W tym czasie cytowalność „Newsweek Polska” spadła o blisko 30 proc., a „Polityki” – o ponad 40 proc.

W sierpniu i wrześniu na publikacje WPROST powoływano się ponad 400 razy, co jest swoistym rekordem wśród tygodników w ciągu ostatnich trzech lat.
WPROST pozostaje także liderem przychodów reklamowych. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w 2012 r. wyniosły 134,54 mln zł i były o 19,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku 2011.
WPROST oraz wydawany przez inną spółkę zależną PMPG SA tygodnik „Do Rzeczy”, którego pierwsze numery odnotowały rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 128 tys. egzemplarzy (pierwszy numer – 128 729) stanowią obecnie unikatową platformę dotarcia do czytelników. W sumie ich zasięg to:
- ponad 260 000 sprzedawanych co tydzień wydań drukowanych oraz e-wydań
- prawie 2 000 000 czytelników
- ponad 2 600 000 użytkowników serwisów internetowych

- ponad 1 500 000 wyświetleń kanałów Youtube
- ponad 80 000 pobranych aplikacji mobilnych
- ponad 10 000 aktywnych użytkowników wydań na tablety i smartfony co tydzień.
*****
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Od 22 stycznia redaktorem naczelnym WPROST jest Sylwester Latkowski. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, której większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group.











