"Dzisiejszy rozwój miasta oraz potrzeby naszych mieszkańców spowodowały, że priorytetem dla nas stało się usprawnianie komunikacji zbiorowej, aby świadczyła usługi na wysokim poziomie jakości. Szukając nowych rozwiązań w ramach idei smart city dostrzegliśmy potencjał w łączeniu danych z różnych źródeł, w tym również z sieci urządzeń IoT, sieci GSM. Dzisiaj tworzymy wspólnie z firmą Orange rozwiązanie oparte o BigData po to, aby nadawać priorytety dla autobusów oraz wykorzystać dane statystyczne, aby sprawnie zarządzać miastem. Jeżeli te rozwiązania spełnią nasze oczekiwania na pewno wdrożymy je w przestrzeń miasta, co otworzy nowy etap w rozwoju idei smart city." - stwierdził Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia.
Przedstawiciele władz stolicy Dolnego Śląska i Orange zamierzają wspólnie opracować plan wdrożenia rozwiązań pozwalających na uczynienie miasta bardziej przyjaznym dla mieszkańców, które następnie będą pilotażowo wdrażane.

Jednym z pierwszych takich rozwiązań będzie Advanced Bus Location, które pomoże określić pozycję każdego autobusu w przestrzeni miejskiej, co ma zapewnić płynność ich przejazdu m.in. poprzez odpowiednie wysterowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. Usługa opiera się na połączeniu trzech technologii: GPS, sieci mobilnej GSM, Wi-Fi oraz beaconów, znajdujących się np. na latarniach ulicznych i wykorzystujących Bluetooth. Rozwiązanie oparte będzie na systemie SmartIoT dostarczanym przez Orange.
Współpraca Wrocławia z Orange zakłada także testy drugiej usługi smart city o nazwie Density City Map. W założeniu pozwoli ona lepiej zarządzać pracą służb miejskich w najbardziej zatłoczonych miejscach. Dzięki prezentacji na mapie miasta zanonimizowanych i zagregowanych statystyk z sieci mobilnej możliwe będzie określenie takich miejsc w czasie rzeczywistym. W tym celu wykorzystywane będą dane z sieci 2G i 3G. Orange zapewnia tutaj o pełnej prywatności użytkowników sieci, za co odpowiadać będzie sposób gromadzenia danych oraz ich prezentacji w ramach narzędzia Power BI.











