Prestiżowa nagroda ma na celu zaprezentowanie prasy drukowanej jako doskonałego nośnika kampanii reklamowych. Organizatorem konkursu jest INMA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Marketingu Gazet Codziennych) we współpracy ze Związkiem Kontroli Dystrybucji Prasy i spółką Polskie Badania Czytelnictwa. Nagrodę za najbardziej nowatorską i kreatywną kampanię otrzymała w tym roku redakcja polskiej edycji magazynu Top Gear za projekt „TopGear Communist Challenge". Partnerami akcji byli: Castrol/BP, Bosch i Motointegrator.
Idea przedsięwzięcia powstała wcześnie, ale dopiero rozpoczęcie współpracy z głównym partnerem – firmą Castrol – zaowocowało realizacją projektu. TG CC tak naprawdę rozpoczął się podczas finału Castrol Professional Academy, gdzie wyłoniono 3 najlepsze ekipy uczniów szkół samochodowych, chłopcy otrzymali od organizatorów „dodatkowe” zadanie. Do każdej drużyny przydzielone zostały samochody z epoki PRL. Były to: Polonez 1500, Fiat 126p, Wartburg, Skoda 120L oraz Dacia 1310p. Młodzi mechanicy mieli za zadanie usprawnić auta tak, aby były w stanie pokonać 1000-kilometrową podróż po wschodniej Polsce. W okresie 4-8 lipca auta odwiedziły Łódź, Krosno, Chełm i Lublin, gdzie redakcja spotykała z fanami motoryzacji. Ostatniego dnia redaktorzy sprawdzili, jak auta z epoki PRL wypadają w porównaniu z ich odpowiednikami produkowanymi w tych samych fabrykach – Chevrolet Aveo, Fiat Panda, Opel Corsa, Skoda Yeti i Dacia Duster. Relacje z postępu naprawy aut i finału na torze dostępne były w kolejnych wydaniach TG oraz na profilu Facebook.

Za komunikację Castrol Professional Academy i Communist Challenge odpowiadały odpowiednio agencje StoryGroup i Principle.











