Wspólny projekt Top Gear i Castrol najlepszą europejską akcją medialną

30 września w Krakowie odbył się finał międzynarodowego konkursu „Non-Traditional Advertising Awards Competition”, w którym projekt „TopGear Communist Challenge" zajął pierwsze miejsce! Projekt był nierozerwalnie połączony  z akcją Castrol Professional Academy!

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Prestiżowa nagroda ma na celu zaprezentowanie prasy drukowanej jako doskonałego nośnika kampanii reklamowych. Organizatorem konkursu jest INMA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Marketingu Gazet Codziennych) we współpracy ze Związkiem Kontroli Dystrybucji Prasy i spółką Polskie Badania Czytelnictwa. Nagrodę za najbardziej nowatorską i kreatywną kampanię otrzymała w tym roku redakcja polskiej edycji magazynu Top Gear za projekt „TopGear Communist Challenge". Partnerami akcji byli: Castrol/BP, Bosch i Motointegrator.

Idea przedsięwzięcia powstała wcześnie,  ale dopiero rozpoczęcie współpracy z głównym partnerem – firmą Castrol – zaowocowało realizacją projektu. TG CC tak naprawdę rozpoczął się podczas finału Castrol Professional Academy, gdzie wyłoniono 3 najlepsze ekipy uczniów szkół samochodowych, chłopcy otrzymali od organizatorów „dodatkowe” zadanie. Do każdej drużyny przydzielone zostały samochody z epoki PRL. Były to: Polonez 1500, Fiat 126p, Wartburg, Skoda 120L oraz Dacia 1310p. Młodzi mechanicy mieli za zadanie usprawnić auta tak, aby były w stanie pokonać 1000-kilometrową podróż po wschodniej Polsce.  W okresie 4-8 lipca auta odwiedziły Łódź, Krosno, Chełm i Lublin, gdzie redakcja spotykała z fanami motoryzacji. Ostatniego dnia redaktorzy sprawdzili, jak auta z epoki PRL wypadają w porównaniu z ich odpowiednikami produkowanymi w tych samych fabrykach – Chevrolet Aveo, Fiat Panda, Opel Corsa, Skoda Yeti i Dacia Duster. Relacje z postępu naprawy aut i finału na torze dostępne były w kolejnych wydaniach TG oraz na profilu Facebook.

Za komunikację Castrol Professional Academy i Communist Challenge odpowiadały odpowiednio agencje StoryGroup i Principle.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]