Wydawca 'Przyjaciółki' przejmuje 'Panią Domu'

Edipresse Polska ogłosiło, że przejmie trzy tytuły od wydawnictwaMarquard Media Polska: tygodnik poradnikowy "Pani Domu" orazmiesięczniki true stories "Cienie i Blaski" i "Sekrety Serca".Natomiast Marquard zakupi od Edipresse miesięcznik shoppingowy "HotModa i Shopping".

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Od dawna byliśmy zainteresowani wzmocnieniem naszej obecnościw segmencie poradnikowym - mówi Zbigniew Napierała, prezesEdipresse Polska. Obecnie spółka posiada w nim dwutygodnik(do lutego br. tygodnik) "Przyjaciółka", którego średnia sprzedażogółem w okresie od stycznia do lipca br. wyniosła 450 742 egz.(dane ZKDP).

- Zarówno "Przyjaciółka" jak i "Pani Domu" znajdują się wbardzo konkurencyjnym segmencie poradnikowym, ale dla EdipressePolska to jeden z najbardziej kluczowych obszarów rynku obokmagazynów o gwiazdach oraz pism dla rodziców. Segment magazynówtypu "prawdziwe historie" staje się dla nas o tyle istotny, iż pododaniu 2 nowych miesięczników nasze portfolio będzie składało sięz 5 tytułów oraz licznych wydań specjalnych - podkreśla Napierała.Obecnie Edipresse wydaje takie pisma true stories jak "Uczucia iTęsknoty", "Prawdziwe Życie" i "Zawsze Miłość".

"Pani Domu" pojawiła się na polskim rynku w 1994 roku iwtedy była wydawana przez spółkę Axel Springer Polska.Marquard tytuł ten odkupił w 2007 roku wraz ze sprzedawanymi teraz również Edipresse magazynami "Cienie i Blaski" oraz "SekretySerca". Od kilku miesięcy "Pani Domu" podobnie jak "Przyjaciółka"ukazuje się co dwa tygodnie (formalnie pozostaje jednaktygodnikiem). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w okresie odstycznia do lipca br. wyniosła 275 398 egz..

Alicja Modzelewska, dyrektor zarządzająca EdipressePolska, informuje, że decyzja dotycząca strategii dla"Pani Domu" zostanie ogłoszona w ciągu kilku tygodni. - Wierzymy,że zaproponujemy naszym czytelnikom, jak również naszymreklamodawcom atrakcyjny produkt. Posiadanie dwóch silnychmagazynów w tym segmencie wzmocni znacząco naszą pozycję - tłumaczyModzelewska.

- Decyzja o wycofaniu się z segmentów tygodników poradnikowychoraz tzw. true stories jest kolejnym, konsekwentnym krokiem (potransakcji sprzedaży dziennika w 2007 r) na drodze budowaniahomogenicznego i synergetycznego portfolio - podkreślaTomasz Zięba, prezes Marquard Media Polska. -Dodanie "Hot Moda i Shopping" do naszej oferty wzmocni pozycjęMarquarda w segmencie pism dla kobiet i zapewni synergię z taksilnymi brandami jak "Joy", "Cosmopolitan", czy "Shape" -dodaje.

Wymiana tytułów między obiema spółkami ma nastąpić 2listopada br. Wartości transakcji wydawnictwa nieujawniają. W ich komunikacie poinformowano, że cześć zespołuredakcyjnego (13 osób) z tytułów Marquard Media Polska otrzymałoofertę przejścia do Edipresse Polska, zaś 5 osób z miesięcznika"Hot Moda i Shopping" przejdzie do Marquard Media Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"