Black Friday w USA z internetowym rekordem, zakupy za ponad 5 miliardów dolarów

Według analiz firmy Adobe tegoroczny Black Friday w USA przyniósł w internecie przychody przekraczające 5 miliardów dolarów. 36,9 procent zakupów dokonano za pomocą smartfonów i tabletów, więcej wydali na nie użytkownicy urządzeń z systemem iOS.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Black Friday w USA z internetowym rekordem, zakupy za ponad 5 miliardów dolarów
fot. Shutterstock.com

Adobe oparło swoje dane na badaniach 100 największych sprzedawców internetowych w Stanach Zjednoczonych, którzy prowadzili sprzedaż w Czarny Piątek 24 listopada br.

Zgodnie z opublikowanymi analizami w trakcie tegorocznego Black Friday internauci w USA dokonali zakupów za łączną kwotę 5,03 mld dol., co oznacza wzrost o 16,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W trakcie Black Friday za pomocą urządzeń przenośnych zakupiono towary o wartości 2 mld dol., co oznacza udział kanału mobilnego w ogólnej sprzedaży na poziomie 36,9 proc. Według Adobe średnio więcej na zakupy wydali użytkownicy smartfonów i tabletów z systemem iOS, w ich wypadku wartość koszyka sięgnęła 127 dol., podczas gdy właściciele urządzeń z Androidem dokonali zakupów o wartości 112 dol. w przeliczeniu na jeden koszyk.

Największym powodzeniem w internecie w trakcie Black Friday w USA cieszyły się telewizory oraz laptopy, na dalszych miejscach znalazły się słuchawki Apple AirPods oraz konsole do gier różnych producentów.

Od kilku lat tradycja obniżek cen i promocji z okazji Czarnego Piątku jest obecna także na polskim rynku. Jednak w opinii ekspertów z którymi rozmawiał serwis Wirtualnemedia.pl w Polsce obniżki przy Black Friday bywają często symboliczne pozostając jedynie marketingowym wybiegiem stosowanym przez sprzedawców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą