W minionym tygodniu - od 3 do 9 sierpnia - najwięcej widzów zgromadziły poniedziałkowe „Fakty” TVN. Dziennik na głównej antenie oglądało średnio 2,29 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 20,36 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,93 mln widzów (emisja 5 sierpnia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 7 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,84 mln oglądających (wtorek) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,71 mln oglądających (emisja 9 sierpnia; 11. lokata).
Na drugim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się magazyn „Uwaga! Koronawirus”. Audycja w poniedziałkowy wieczór w TVN miała średnio 2,01 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 17,68 proc.

Podium uzupełnia serial „La Bandida” z 4 sierpnia. Odcinek produkcji w TVP1 śledziło 1,97 mln osób (15,02 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był dziennik „Fakty”, który miał 854 tys. osób, co dało TVN 21,40 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął magazyn „Uwaga! Koronawirus” (832 tys. widzów; 21,02 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Iluzja 2” (632 tys. w Polsacie; 14,75 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,45 pkt. proc. do 9,04 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,99 proc. (wzrost o 0,07 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 6,84 proc. (do góry o 0,05 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział zmniejszył się o 0,28 pkt. proc. do 6,47 proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 30,95 proc. do 30,34 proc.
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,11 pkt. proc. do 5,44 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,94 proc. udziału; + 0,23 pkt. proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (2,28 proc.; + 0,11 pkt. proc.).

Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział stacji zwiększył się o 0,70 pkt. proc. do 9,54 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,10 proc. (w dół o 0,67 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,19 pkt. proc. do 5,63 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,08 pkt. proc. do 5,10 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,40 proc.; do góry o 0,39 pkt. proc.).











