Jak poinformował w piątek UOKiK, postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej Vectra zostało wszczęte w grudniu 2010 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły materiały informacyjne, jakie przedsiębiorca wysyłał konsumentom, informując o zmianie regulaminu. UOKiK ustalił, że zawierają one sprzeczne z prawem informacje, ograniczające uprawnienia abonentów.
Zdaniem Urzędu, zgodnie z prawem o propozycji zmian regulaminu przedsiębiorca telekomunikacyjny powinien powiadomić klientów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Co więcej, muszą oni także wiedzieć o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy, jeśli nie zgodzą się na zaproponowane zmiany. Urząd ustalił, że spółka Vectra informowała o nowym regulaminie już po jego wejściu w życie. Ponadto, umowy nie mogli wypowiedzieć ci abonenci, którzy zawarli kontrakt na promocyjnych warunkach. Tymczasem prawo to przysługuje wszystkim abonentom.

Jak podał UOKiK “przedsiębiorca zaprzestał stosowania sprzecznych z prawem działań”.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył 486 tys. 254 zł kary. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma prawo odwołania się do sądu.











