ZenithOptimedia: internet będzie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym

W latach 2011 - 2013 internet będzie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym - prognozuje ZenithOptimedia.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według domu mediowego, nakłady na reklamę internetową będa w tym okresie rosły rocznie średnio o 14,6 proc. W tym segmencie w najszybszym tempie będzie się rozwijać reklama typu display - o 17,2 proc., podczas gdy reklama w wyszukiwarkach - o 14,6 proc., a ogłoszenia - o 9,2 proc.

ZO przewiduje, że w 2013 roku internet stanie się drugim największym reklamowym medium, z 18,9 proc. udziału w wydatkach (wobec 14,4 proc. w 2010 r.), wyprzedzając prasę codzienną (17,9 proc.).

Tymczasem największym i jednocześnie stale zwiększającym swój udział w rynku (z 37,0 proc. w 2005 r. do 39,8 proc. w 2010 r. i 40,5 proc. w 2013 r.) medium reklamowym pozostaje telewizja.

Z kolei dla czasopism i prasy codziennej na lata 2011 - 2013 prognozowane są spadki reklamowych nakładów - rocznie średnio odpowiednio o 0,6 proc. i 1,4 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK