Pod koniec ub.r. Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot Warki ze sloganem „chmiel w 100 proc. polski” wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ produkująca to piwo Grupa Żywiec potrzebne do tego składniki kupuje z różnych źródeł, również od dystrybutorów z Niemiec (przeczytaj szczegóły tej sprawy). Zresztą sformułowanie to znalazło się w kilku ubiegłorocznych i pierwszej tegorocznej reklamie Warki.
Grupa Żywiec odwołała się jednak od tej decyzji, przedkładając wyniki kontroli przeprowadzonej pod koniec ub.r. przez Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w należącym do firmy browarze w Żywcu. Kontrola potwierdziła, że odmiana chmielu, z którego produkowane były substancje chmielowe wykorzystywane do warzenia m.in. piwa Warka, pochodzi z Polski.
W tej sytuacji zespół odwoławczy Komisji Etyki Reklamy postanowił uchylić orzeczenie podjęte w sprawie spotu Warki.












