3,1 mln widzów finału Ligi Mistrzów w TVP1, 200 tys. w Canal+

Finałowy mecz Ligi Mistrzów sezonu 2015/2016 oglądało w TVP1 3,07 mln widzów. Z kolei w płatnym kanale Canal+ widownia tego spotkania wyniosła 196 tys. osób. Średnia oglądalność wszystkich meczów w nc+ wyniosła 133 tys. oglądających.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W sezonie 2015/2016 TVP1 pokazała tylko finałowy mecz Ligi Mistrzów, podczas gdy wszystkie spotkania oglądać można było na platformie nc+ (w kanałach Canal+, nSport+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2).

Średnia widownia finałowego pojedynku w Jedynce wyniosła 3,07 mln widzów. Przełożyło się to na 25,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 28,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Z kolei w płatnym kanale Canal+ relację śledziło średnio 196 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 1,72 proc. i 2,20 proc. udziału.

W finałowym meczu, który odbyło się 28 maja 2016 roku w Mediolanie, Real Madryt - po rzutach karnych - pokonał Atlético Madryt.

Średnia widownia wszystkich meczów Ligi Mistrzów na kanałach platformy nc+ w okresie od 15 września 2015 roku do 28 maja 2016 roku wyniosła 133 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49. (dane NAM udostępnione Wirtualnemedia.pl przez platformę nc+).

Stacja, w której spotkania Ligi Mistrzów 2015/2016 cieszyły się największą popularnością, to Canal+. Pojedynki pokazywane na tej stacji śledziło średnio 216 tys. widzów, co przełożyło się na 1,52 proc. udziału zarówno w grupie 4+ i 2,09 proc. w komercyjnej 16-49.119 tys. osób śledziło mecze w nSport+ (dało to tej stacji odpowiednio 0,83 proc. i 0,90 proc. udziału). W Canal+ Sport rozgrywki gromadziły średnio 97 tys. widzów (0,68 proc. i 0,81 proc. udziału), a w Canal+ Sport 2 - 63 tys. oglądających (0,44 proc. i 0,55 proc.).

Oglądalność Ekstraklasy w nc+

Największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Bayernem Monachium, a Atlético Madryt z 3 maja br., który średnio oglądało w Canal+ 460 tys. osób. Przełożyło się to na 3,12 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,77 proc. w grupie komercyjnej.Drugie miejsce w Canal+ zajął mecz Real Madryt - Manchester City (4 maja br.; 444 tys. widzów; odpowiednio 3,16 proc. i 4,28 proc. udziału).

Na pozycji lidera oglądalności w nSport+ uplasowało się spotkanie Benfica Lizbona - Bayern Monachium (13 kwietnia br.; 361 tys. widzów; 2,56 proc. i 2,36 proc. udziału).

W Canal+ Sport 2 największe audytorium zgromadził mecz Bayern Monachium - Dinamo Zagrzeb (29 września ub.r.; 248 tys. widzów; 1,74 proc. i 2,18 proc. udziału), a w Canal+ Sport - dwa mecze Atletico Madryt-FC Barcelona i Benfica Lizbona-Bayern Monachium, które transmitowane były razem (13 kwietnia br.; 247 tys. widzów; 1,76 proc. i 2,06 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/widzowie-chca-kupowac-pojedyncze-kanaly-a-nie-pakiety-najchetniej-wybraliby-hbo-canal-discovery-i-natgeo ##

Topowe mecze w poszczególnych stacjach nc+

Najwięcej, bo aż 14 z 20 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+. Cztery spotkania z czołowej dwudziestki pokazał nSport+, a po jednym - Canal+ Sport 2 i Canal+ Sport.

Topowe mecze we wszystkich stacjach nc+

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online