3 miliony Klientów Banku Pocztowego w 2015 r.

Bank Pocztowy przyjął strategię na lata 2012-2015, która jest kontynuacją zamierzeń realizowanych z sukcesami od 2010 roku. Główne cele na najbliższe 4 lata to:

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

• Realizacja strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską• 3 mln klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw• Zwiększenie poziomu kapitałów Banku

Przez ostatnie dwa lata Bank Pocztowy realizował ambitne cele strategii na lata 2010-2013,  zysk netto wzrósł z 5,9 mln zł na koniec 2009 r. do ok. 27 mln zł* na koniec 2011 r., a liczba klientów odpowiednio z 0,5 mln do ponad miliona. W lutym br. Bank wspólnie z właścicielami podjął decyzję o aktualizacji swojej wizji i przyjęciu nowej Strategii rozwoju Banku Pocztowego w latach 2012-2015 w ramach Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej S.A.

Zgodnie ze strategią Bank Pocztowy chce być w 2015 r. masowym bankiem detalicznym dla klientów indywidualnych z uzupełnioną ofertą dla mikro i małych przedsiębiorstw, oferującym proste i zrozumiałe produkty bankowe. Podstawą dystrybucji są tradycyjne kanały uzupełnione o coraz istotniejsze: WWW, call center i aplikacje mobilne.

Istotną zmianą w nowej wizji działania Banku Pocztowego jest rozszerzenie  strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską. Zostanie ono zrealizowane m.in. poprzez synergię w zarządzaniu sprzedażą i wydzielenie pionu usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej oraz rozwój systemu IT i nowych technologii. Efektem tych projektów będzie strategiczna zmiana zarządzania obszarem usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej.

– Ostatnie dwa lata dynamicznego rozwoju Banku pokazały, iż model oparty na współpracy z Pocztą przynosi bardzo dobre efekty. Liczba Klientów Banku wzrosła o 0,5 mln od końca 2009 roku – mówi Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku Pocztowego. Jak pokazują przykłady innych europejskich operatorów pocztowych model synergii banku i poczty może odnieść duży sukces. Warto przytoczyć tu chociażby włoski BancoPosta, który jest liderem pod względem zarówno depozytów, jak i liczby klientów. Nasze dotychczasowe sukcesy zachęcają do  pełnego wykorzystania współpracy i dalszej profesjonalizacji sieci budowanej w ramach sieci Poczty Polskiej. Na koniec 2015 r. chcemy, aby na tę sieć składało się aż 1000 punktów: 360 Mikrooddziałów i 640 Pocztowych Stanowisk Finansowych (PSF), obsługiwanych przez osoby specjalnie dedykowane do sprzedaży produktów finansowych – dodaje Prezes Bogus.

Dzięki nowej Strategii Bank Pocztowy ma zrealizować  kolejne, bardzo ambitne cele, jak obsługa 3 mln Klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw w 2015 r. (1,06 mln na koniec 2011 r.).

Dalszy rozwój będzie wymagał podwyższenia kapitałów Banku. Giełdowa oferta publiczna pozostaje bazowym scenariuszem pozyskania środków, ale Bank rozważa też inne możliwości dokapitalizowania w przypadku, gdy sytuacja rynkowa nie będzie sprzyjać upublicznieniu spółki z sukcesem.

Dynamiczny wzrost w 2011 r.

Osiągnięte w 2011 r. dynamiki wzrostu Banku Pocztowego przekraczały niejednokrotnie poziom obserwowany w analogicznym okresie na rynku.

Pod koniec roku liczba Klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw przekroczyła 1 milion, co oznacza ok. 33% wzrost w porównaniu do roku poprzedzającego. Jednocześnie  Bank zakończył rok 2011 prowadząc 515 tys. rachunków osobistych. Ich liczba wzrosła aż o 55%, podczas gdy tempo wzrostu na rynku wynosiło 5%**.

Bank Pocztowy zanotował również istotne wzrosty sald - kredytów brutto ogółem do 3,8 mld zł (ok. 47% wzrost przy 15% obserwowanym na rynku) oraz depozytów ogółem do 4,7 mld zł (ok. 25% wzrost przy 13% obserwowanym na rynku). Warto podkreślić, że w omawianym okresie zarówno kredyty, jak i depozyty detaliczne Banku Pocztowego wzrosły o ponad 60% (stan na koniec 2011 to odpowiednio 2,6 mld zł i 3,2 mld zł).

Dynamiki wzrostu w zakresie liczby klientów, kredytów i depozytów znalazły odzwierciedlenie w wynikach finansowych Banku Pocztowego. Zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi (przed audytem) 2011 rok można uznać za bardzo dobry, gdyż przyniósł 25% wzrost skonsolidowanej sumy bilansowej Banku - do 5,2 mld zł. Skonsolidowany zysk netto Banku Pocztowego wyniósł ok. 27 mln zł, wzrastając rok do roku o ponad 80%. Wypracowany w 2011 r. skonsolidowany wynik na działalności bankowej (WNDB) wyniósł ok. 258 mln zł. Stopa zwrotu z kapitału ROE wynosiła ok. 9% - czyli o ok. 4 pp. więcej, niż przed rokiem.

* wstępne wyniki finansowe przed audytem**źródło: PRnews.pl, dane r/r po III kw. 2011

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów