Użytkownicy gotowi do płacenia za 5G. Od 10 do 30 procent więcej za nowe usługi

Użytkownicy smartfonów są skłonni zapłacić średnio o 10 procent więcej za plany taryfowe 5G lub nawet do 30 procent więcej, o ile w planach uwzględnione zostaną innowacyjne usługi cyfrowe, które nie są dostępne w technologii 4G - wynika z najnowszego raportu Ericsson Consumer Lab. 67 procent użytkowników chce opłacać telewizję w standardzie 5G.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Użytkownicy gotowi do płacenia za 5G. Od 10 do 30 procent więcej za nowe usługi

Ericsson Consumer Lab zbadał skłonność użytkowników do ponoszenia dodatkowych opłat związanych z korzystaniem z sieci 5G. Z opracowania wynika, że gotowość do poniesienia dodatkowych kosztów jest znacznie zróżnicowana na rynkach całego świata.

Różnice w regionach świata

Jak podaje Ericsson w Australii i Wielkiej Brytanii użytkownicy smartfonów byli skłonni zapłacić dodatkowe 7 proc., podczas gdy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Chinach było to odpowiednio 30 i 45 proc. więcej w porównaniu z tym, co użytkownicy smartfonów płacą obecnie za plan 4G.

- Zrozumienie zmieniających się oczekiwań konsumentów w zakresie sieci 5G ma kluczowe znaczenie dla komercyjnego rozwoju tego rynku - przyznaje w komentarzu do raportu Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson. - Dotychczas główne analizy doświadczeń i oczekiwań klientów skupiały się na szybkości i dostępności sieci 5G, czyli aspektach czysto technologicznych. Tymczasem pierwsi użytkownicy sieci piątej generacji postrzegają ją znacznie szerzej. Stabilność i szybkość łącza jest dla nich cechą oczywistą, a wyróżnikiem konkurencyjnym stają się usługi dodatkowe, które wprowadzane są przez operatorów telekomunikacyjnych w oparciu o technologię 5G.

Telewizja 5G i transmisje sportowe kuszą najbardziej

Ericsson zaznacza, że podczas gdy użytkownicy 5G zachwalają szybkość nowej sieci, 70 proc. spośród nich jest niezadowolonych z niewielkiej liczby innowacyjnych aplikacji i usług dołączanych do planów 5G. Zgodnie z oczekiwaniami konsumentów, operatorzy powinni proponować ekskluzywne treści i usługi, które mogłyby odróżnić doświadczenia towarzyszące korzystaniu z 5G od 4G oraz promować poczucie nowości i ekskluzywności.

W skali globalnej 67 proc. użytkowników jest skłonnych zapłacić za telewizję 5G, a 57 proc. chciałoby korzystać ze spersonalizowanego oglądania wydarzeń sportowych lub kulturalnych, podczas których użytkownicy mogą wybierać niestandardowe ujęcia z kamer i oglądać powtórki. Dla porównania, 44 proc. konsumentów uważa usługi streamingu wydarzeń sportowych premium z wieloma widokami za wartościowe, a 37 proc. nie przykłada do nich wagi.

- Poprzednie badanie Consumer Lab wykazało, że do 2030 roku sieci 5G będą generować 31 bilionów dolarów przychodów konsumenckich – przypomina Marcin Sugak. - Dostawcy usług mogą zabezpieczyć 3,7 bln dol. z tej kwoty, dzięki samej łączności 5G, jednak największy wzrost przychodów nastąpi dzięki połączeniu usług cyfrowych z taryfami 5G, co pozwoli przekonać konsumentów do zwiększonych wydatków. Dostawcy usług wraz z innymi uczestnikami ekosystemu powinni przyspieszyć komercjalizację usług cyfrowych, które są obecnie wykorzystywane jako wizytówki nowej technologii. W ten sposób zaspokajają potrzeby konsumentów, jednocześnie uwalniając pełen potencjał komercyjny tej technologii.

Ericsson podaje, że posiada obecnie ponad 139 komercyjnych umów 5G, z których 86 to aktywne sieci działające w ponad 40 krajach. Firma zapewnia, że jest również liderem w standaryzacji 5G, z większością udziałów dla 4G i 5G. Biorąc pod uwagę deklaracje zgłoszone do Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych (ETSI), stosując filtr niezbędności, Ericsson jest na szczycie wyścigu patentowego 5G. Według analizy firmy prawnej Bird & Bird Ericsson posiada największą liczbę znaczących patentów SEP (standard-essential patent) związanych z 5G na świecie (15,8 proc.).

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"