75 nominacji w PR Wings 2025

W piątej edycji konkursu PR Wings organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations jury przyznało 75 nominacji dla 57 kampanii w kategoriach głównych i sektorowych. Dodatkowo 4 projekty zostały nominowane do Nagrody Specjalnej SAPR.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
75 nominacji w PR Wings 2025
PR Wings 2025. Zwycięzców poznamy 17 listopada

Do tegorocznej edycji zgłoszono rekordową liczbę aż 211 projektów w 28 kategoriach. Zgłoszenia konkursowe można było nadsyłać w jednej, dwóch lub trzech kategoriach. Kampaniami wyróżnionymi w trzech kategoriach są:

– Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (zgłaszający: E.Wedel),

– Gdzie jest tron (zgłaszający: Apollo 360 oraz WCTron) – nominowany również do NAGRODY SPECJALNEJ SAPR,

– Work Sport Balance w Decathlon (zgłaszający: GetHero, Decathlon Polska).

12 kampanii zostało nominowanych w dwóch kategoriach, a pozostałe 42 projekty otrzymały po jednej nominacji. Dodatkowo, 4 projekty zostały nominowane do Nagrody Specjalnej SAPR. Nad prawidłowością przebiegu konkursu i głosowania czuwa kancelaria prawna Osborne Clarke.

Teraz czas na drugi etap głosowania jury, który wyłoni zwycięskie kampanie w każdej z kategorii. Ponadto, jury złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations przyzna jednej wyróżniającej się kampanii Nagrodę Specjalną SAPR. Stowarzyszenie wręczy również Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka osobie szczególnie zasłużonej dla rozwoju branży public relations w Polsce.

Zdobywców statuetek PR Wings 2025 poznamy na gali finałowej 17 listopada w Event Hall w warszawskiej Fabryce Norblina.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu PR Wings.

Lista finalistów konkursu PR Wings 2025

NAGRODA SPECJALNA SAPR

- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),

- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),

- Kampania "Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?" (Bees & Honey 360, PKDP),

- Kampania NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ (Fundacja "W zgodzie ze sobą" Ilony Adamskiej).

KATEGORIE GŁÓWNE

1. Angażujący event

- LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku),

- USZYJ JASIA (PR Inspiration),

- 50 Tygodni w Mieście Nauki (Uniwersytet Śląski w Katowicach).

2. Custom Publishing

- "Bajki Oszczędzajki" – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao),

- Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset / Grupa Lifetube),

- Włączamy inkluzywność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce (TVN Warner Bros. Discovery, SEC Newgate CEE).

3. Employer Branding

- Równomocni (ERGO Hestia),

- GLOW and GROW, czyli L'Oréal BEST buduje markę pracodawcy (MJCC, L'Oréal BEST),

- W UNIQA jesteśmy razem (UNIQA).

4. ESG i CSR

- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),

- Ogólnopolska kampania społeczna POCZTÓWKI Z POWODZI (AWX, InPost),

- #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications).

5. Kampania edukacyjna

- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),

- Kampania "Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?" (Bees & Honey 360, PKDP),

- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA).

6. Kampania pro bono

- MŁODE GŁOWY x DDOB: Popatrz, Posłuchaj, Połącz (Agencja DDOB, Fundacja UNAWEZA),

- "Koszmarna kolejka" – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw),

- Kampania #zaginioneNIEzapomniane ("Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Komenda Główna Policji").

7. Komunikacja B2B

- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication),

- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),

- Czas na jabłka. Czas na relacje biznesowe (The Partners).

8. Komunikacja kryzysowa

- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).

9. Komunikacja wewnętrzna

- Równomocni (ERGO Hestia),

- Vienna Life: najbardziej życiowe połączenie na rynku (Vienna Life),

- #ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail).

10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

- Kampania "Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?" (Bees & Honey 360, PKDP),

- Mecz o zaangażowanie. AI-asysta w social mediach (IDEO FORCE, Resovia Basketball),

- Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana

i Jędrzeja Śniadeckich).

11. Media Relations

- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel),

- Tysiące historii o drugim życiu. 15-lecie Fundacji DKMS (M&CC, Fundacja DKMS),

- OLX i monday comms: drugie życie elektroniki (monday comms, Grupa OLX).

12. Media społecznościowe i influencer marketing

- Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset/Grupa Lifetube),

- "Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku" (oLIVE media, Polski Związek Piłki Nożnej),

- Kopalnia Soli "Wieliczka" – od tradycji do trendów (So Bright).

13. Mistrzowska skuteczność

- Green Party w Burger King: plant-based bez kompromisów (Good One PR, Burger King Polska),

- Zatorland 360°: storytelling, który dał TOP 2 w kategorii (So Bright),

- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska).

14. Ochrona przed dezinformacją

- Royal Canin: kampania "Wyjdź z neta, idź do weta" (Garden of Words, IQ Marketing, Royal Canin),

- Rachunki grozy za czyste powietrze (IMAGO Public Relations, Stiebel Eltron Polska),

- #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications).

15. PR korporacyjny

- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),

- Nowa nazwa, ten sam wpływ – rebranding B2 Impact z misją (Good One PR, B2 Impact),

- Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS).

16. PR produktowy

- Daj im szansę (24/7Communication, E.Wedel),

- Żabka na Scenie – teatralne otwarcie 11 000 sklepu (Public Dialog, Żabka Polska),

- Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS).

17. Public Affairs i lobbing

- Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR).

KATEGORIE SEKTOROWE

18. Branża FMCG

- Daj im szansę (24/7Communication, E.Wedel),

- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel),

- Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO).

19. Branża motoryzacyjna

- OTOMOTO prezentuje Warsztaty Samochodowe dla Dziewczyn (MADOGZ),

- Premiera XPENG w Polsce (Public Dialog),

- Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group).

20. Finanse i ubezpieczenia

- Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton),

- Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK),

- Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia. Raport Nest Banku (Nest Bank).

21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),

- Ranking "Średnie Miasta - Wielki Potencjał" (Open Format, Accolade),

- Mieszkania dla złotych i srebrnych medalistów IO od PROFBUD (PROFBUD).

22. PR instytucji publicznych

- Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana

i Jędrzeja Śniadeckich),

- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),

- Żółta Kanapa. Białystok o profilaktyce zdrowia psychicznego (White Bits).

23. Przemysł, chemia, energetyka

- Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum (Narodowe Centrum Badań Jądrowych).

24. Rolnictwo

- #REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego (Catchers, Cichowlas Polskie Warzywa),

- Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners).

25. Rynek zdrowia

- Kampania "Zauważ potencjał kandydatów 50+" (Catchers, Ursapharm),

- Krwiomocz? Działaj! (Public Dialog).

26. Sport, turystyka, hotelarstwo

- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel),

- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),

- Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton).

27. Technologia i innowacje

- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),

- Zwiększanie cyberświadomości wzmacnia rezyliencję Polski (IMAGO Public Relations, DAGMA Bezpieczeństwo IT),

- N!Asystent pierwszy AI Agent w polskiej bankowości (Nest Bank).

28. Transport, spedycja, logistyka

- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication),

- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Agora zarobiła więcej na filmach. Gorzej z reklamami i "Wyborczą"

Agora zarobiła więcej na filmach. Gorzej z reklamami i "Wyborczą"

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych