92% europejskich firm nie jest gotowych na Jednolity Rynek Cyfrowy

92% europejskich przedsiębiorstw nie jest gotowych na wdrożenie Jednolitego Rynku Cyfrowego (Digital Single Market, DSM) – wynika ze zrealizowanych na zlecenie Ricoh badań. Wprowadzenie Jednolitego Rynku Cyfrowego ma być jedną z najważniejszych regulacji tej dekady. Szacuje się, że dzięki niej mogą powstać setki tysięcy nowych miejsc pracy i zostać wypracowanych dodatkowych 415 miliardów Euro1. Badanie Ricoh przeprowadzono na próbie 1360 osób zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jednolity Rynek Cyfrowy ma ułatwić dostęp do towarów i usług w całej Europie, stworzyć sprzyjające warunki i jednolite zasady do prowadzenia działalności oraz zmaksymalizować potencjał wzrostu gospodarki UE1. Tymczasem o planach wdrożenia tych rozwiązań wie zaledwie połowa badanych (51%) – najmniejszy odsetek w krajach nordyckich (28%), Belgii/Luksemburgu (29%) i Portugalii (30%).

             

Obecnie zaledwie 7% europejskich firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw sprzedaje swoje usługi i towary za granicę. Z perspektywy rozwoju gospodarki UE kluczowe jest zwiększenie odsetka tego typu transakcji2. Rozumieją to również przedsiębiorcy. Większość z nich (65%) w ciągu najbliższych pięciu lat planuje ekspansję na inne europejskie rynki.

Korzyści

Wprowadzenie Jednolitego Rynku Cyfrowego wiąże się według badanych z następującymi korzyściami: dostępem do większej liczby klientów (56%), możliwością wejścia na nowe europejskie rynki (52%) a także zmniejszeniem kosztów operacyjnych (48%).

Zagrożenia

24% badanych nie dostrzega żadnych korzyści, 40% obawia się zwiększonego poziomu konkurencyjności a 37% kosztów, które będzie musiała ponieść. Z kolei 34% twierdzi, że nie ma odpowiednich zasobów dzięki którym mogliby skorzystać z możliwości wynikających z wprowadzenia Jednolitego Rynku Cyfrowego.  

David Mills, dyrektor generalny Ricoh Europe, powiedział: „Nasze badania pokazują, że europejscy przedsiębiorcy nie do końca zdają sobie sprawę z możliwości  płynących z wprowadzenia Jednolitego Rynku Cyfrowego. Szczery niepokój budzi fakt, że wielu menadżerów wysokiego szczebla zdaje się nie odczuwać bezpośredniej potrzeby przygotowania swoich organizacji na czekającą Europę cyfryzację gospodarki. Zaczynając proces optymalizacji, cyfryzacji i standaryzacji swoich procedur już teraz, myślące perspektywicznie europejskie przedsiębiorstwa znacznie ułatwiają sobie budowanie przewagi konkurencyjnej. Krok ten jest niezbędny, jeśli w Europie mają powstawać firmy, które będą mogły skutecznie konkurować na globalnych rynkach.”

Więcej informacji na: www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP