Agora inwestuje w czeską firmę marketingu internetowego ROI Hunter

Agora za 4,4 mln euro kupi 25 proc. akcji czeskiej spółki ROI Hunter oferującej platformę marketingową umożliwiającą firmom z branży e-commerce promowanie i sprzedaż produktów za pośrednictwem Google’a i Facebooka.

ta
ta
Udostępnij artykuł:
Agora inwestuje w czeską firmę marketingu internetowego ROI Hunter
Agnieszka Sadowska, fot. Agencja Gazeta

24 proc. akcji w podwyższonym kapitale zakładowym ROI Hunter zostanie przejęte przez Agorę w dwóch rundach finansowania. Agora będzie wspierać obecny zespół zarządzający ROI Hunter w realizacji strategii i rozwoju działalności.

- ROI Hunter to inwestycja w dynamicznie rozwijające się technologie marketingowe, które w strategii Grupy Agora wskazaliśmy jako jeden z głównych kierunków rozwoju w obszarze usług B2B. Spółkę ROI Hunter wyróżnia bardzo sprawny i zdolny zespól zarządzający, świetny produkt i technologia oraz wyjątkowe relacje z Facebookiem i Google’em. Inwestycja Agory w spółkę przyspieszy jej ekspansję zagraniczną oraz dalszą rozbudowę produktu - uzasadnia Agnieszka Sadowska z zarządu Agory.

ROI Hunter ma ponad 250 klientów z sektora e-commerce

ROI Hunter oferuje klientom możliwość umieszczenia skutecznych reklam bezpośrednio na Facebooku i w wyszukiwarce Google (jest oficjalnym partnerem marketingowym obu koncernów). Zapewnia też zaawansowane narzędzia do kreacji kampanii i analizy danych.

W ofercie firmy są dwa główne rozwiązania: ROI Hunter PRO (produkt dla większych klientów) oraz ROI Hunter Easy (darmowe rozwiązanie dla platform e-commerce). Spółka przetwarza ponad miliard kampanii dziennie, które tworzone są przez ponad tysiąc specjalistów od marketingu korzystających z platformy.

- Trudności, na które natrafiają obecnie marketerzy, przede wszystkim wiążą się z: czasochłonną konfiguracją opisów produktów, nieefektywnym wykorzystaniem własnych danych, a także brakiem możliwości wymiany danych pomiędzy Facebookiem a wyszukiwarką Google. Te problemy rozwiązuje właśnie ROI Hunter dzięki połączeniu danych klienta, Facebooka i Google’a, dając możliwość bezpośredniego zakupu reklamy z poziomu platformy ROI Hunter - podkreśla Karel Tlustak, założyciel i CEO ROI Hunter.

Spółka współpracuje już z ponad 250 firmami z sektora e-commerce, wśród których są Allegro, Souq i Sports Direct.

ROI Hunter zamierza rozpocząć działalność w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych oraz wzmocnić swoją pozycję w Europe Centralnej i Wschodniej, wybranych krajach Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki oraz Azji, Pacyfiku i Ameryki Łacińskiej. - Dzięki finansowaniu pozyskanemu od Agory będziemy mogli wzmocnić nasz produkt i cały zespół, a także szybciej rozwijać się na międzynarodowych rynkach - dodaje Karel Tlustak.

Agora planuje wydać 500 mln zł na przejęcia

W połowie czerwca firma ogłosiła swoją strategię na lata 2018-2022. Zapowiedziano wtedy, że przeznaczy prawie 500 mln zł na przejęcie, m.in. w sektorze marketingu internetowego i e-commerce. - Widzimy w tym obszarze szansę rozwoju, wzrostu i zyskownych inwestycji. Ten rynek jest jeszcze dość mocno rozproszony, nie jest tak jak rynek reklamy w internecie zdominowany przez globalnych graczy. Co więcej, otwiera dla firm działających w Polsce możliwości globalnej ekspansji. Jest na to wiele dobrych przykładów, takich jak Livechat czy znany nam dobrze skądinąd (Agora jest jego udziałowcem - przyp.) Yieldbird. Ten rynek daje również szansę tworzenia atrakcyjnych modeli biznesowych, które z jednej strony są skalowalne, a z drugiej zwłaszcza te funkcjonujące w modelu software as a service charakteryzują się wysoką rentownością - uzasadniał Bartosz Hojka, prezes Agory.

Agora od 9 lat jest większościowym udziałowcem spółki Yieldbird (wcześniej funkcjonującej pod nazwą AdTaily), obecnie ma 77,6 proc. jej udziałów. Yieldbird zajmuje się głównie zarządzaniem sprzedaż reklam internetowym w modelu programatycznym. W sprawozdaniu z pierwszej połowy br. Agora podkreśliła, że do wzrostu wpływów jej pionu internetowego przyczynił się głównie dynamiczny rozwój Yielbirda.

Przychody segmentu internetowego Agory zwiększyły się z 81 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 86,7 mln zł rok później, a zysk EBITDA - z 8,7 do 10,8 mln zł.

Inną znaczącą inwestycją Agory w branży internetowej w ostatnich latach było przejęcie serwisu społecznościowego Goldenline.pl. Pod koniec 2011 roku za 36 proc. jego udziałów Agora zapłaciła 11,52 mln zł, a na początku 2016 roku kupiła kolejne 53 proc. za 8,48 mln zł.

Z kolei w maju 2008 roku Agora kupiła spółkę Trader.com (Polska), właściciela czterech serwisów i sześciu wydawnictw ogłoszeniowych, za 54,23 mln dolarów (przy ówczesnym kursie było to ponad 119,5 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"