24 proc. akcji w podwyższonym kapitale zakładowym ROI Hunter zostanie przejęte przez Agorę w dwóch rundach finansowania. Agora będzie wspierać obecny zespół zarządzający ROI Hunter w realizacji strategii i rozwoju działalności.
- ROI Hunter to inwestycja w dynamicznie rozwijające się technologie marketingowe, które w strategii Grupy Agora wskazaliśmy jako jeden z głównych kierunków rozwoju w obszarze usług B2B. Spółkę ROI Hunter wyróżnia bardzo sprawny i zdolny zespól zarządzający, świetny produkt i technologia oraz wyjątkowe relacje z Facebookiem i Google’em. Inwestycja Agory w spółkę przyspieszy jej ekspansję zagraniczną oraz dalszą rozbudowę produktu - uzasadnia Agnieszka Sadowska z zarządu Agory.
ROI Hunter ma ponad 250 klientów z sektora e-commerce
ROI Hunter oferuje klientom możliwość umieszczenia skutecznych reklam bezpośrednio na Facebooku i w wyszukiwarce Google (jest oficjalnym partnerem marketingowym obu koncernów). Zapewnia też zaawansowane narzędzia do kreacji kampanii i analizy danych.

W ofercie firmy są dwa główne rozwiązania: ROI Hunter PRO (produkt dla większych klientów) oraz ROI Hunter Easy (darmowe rozwiązanie dla platform e-commerce). Spółka przetwarza ponad miliard kampanii dziennie, które tworzone są przez ponad tysiąc specjalistów od marketingu korzystających z platformy.
- Trudności, na które natrafiają obecnie marketerzy, przede wszystkim wiążą się z: czasochłonną konfiguracją opisów produktów, nieefektywnym wykorzystaniem własnych danych, a także brakiem możliwości wymiany danych pomiędzy Facebookiem a wyszukiwarką Google. Te problemy rozwiązuje właśnie ROI Hunter dzięki połączeniu danych klienta, Facebooka i Google’a, dając możliwość bezpośredniego zakupu reklamy z poziomu platformy ROI Hunter - podkreśla Karel Tlustak, założyciel i CEO ROI Hunter.
Spółka współpracuje już z ponad 250 firmami z sektora e-commerce, wśród których są Allegro, Souq i Sports Direct.

ROI Hunter zamierza rozpocząć działalność w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych oraz wzmocnić swoją pozycję w Europe Centralnej i Wschodniej, wybranych krajach Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki oraz Azji, Pacyfiku i Ameryki Łacińskiej. - Dzięki finansowaniu pozyskanemu od Agory będziemy mogli wzmocnić nasz produkt i cały zespół, a także szybciej rozwijać się na międzynarodowych rynkach - dodaje Karel Tlustak.
Agora planuje wydać 500 mln zł na przejęcia
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów sprzedażowych netto o 8,1 proc. do 536,3 mln zł oraz 9,9 mln zł zysku netto (wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej).
W połowie czerwca firma ogłosiła swoją strategię na lata 2018-2022. Zapowiedziano wtedy, że przeznaczy prawie 500 mln zł na przejęcie, m.in. w sektorze marketingu internetowego i e-commerce. - Widzimy w tym obszarze szansę rozwoju, wzrostu i zyskownych inwestycji. Ten rynek jest jeszcze dość mocno rozproszony, nie jest tak jak rynek reklamy w internecie zdominowany przez globalnych graczy. Co więcej, otwiera dla firm działających w Polsce możliwości globalnej ekspansji. Jest na to wiele dobrych przykładów, takich jak Livechat czy znany nam dobrze skądinąd (Agora jest jego udziałowcem - przyp.) Yieldbird. Ten rynek daje również szansę tworzenia atrakcyjnych modeli biznesowych, które z jednej strony są skalowalne, a z drugiej zwłaszcza te funkcjonujące w modelu software as a service charakteryzują się wysoką rentownością - uzasadniał Bartosz Hojka, prezes Agory.

Agora od 9 lat jest większościowym udziałowcem spółki Yieldbird (wcześniej funkcjonującej pod nazwą AdTaily), obecnie ma 77,6 proc. jej udziałów. Yieldbird zajmuje się głównie zarządzaniem sprzedaż reklam internetowym w modelu programatycznym. W sprawozdaniu z pierwszej połowy br. Agora podkreśliła, że do wzrostu wpływów jej pionu internetowego przyczynił się głównie dynamiczny rozwój Yielbirda.
Przychody segmentu internetowego Agory zwiększyły się z 81 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 86,7 mln zł rok później, a zysk EBITDA - z 8,7 do 10,8 mln zł.
Inną znaczącą inwestycją Agory w branży internetowej w ostatnich latach było przejęcie serwisu społecznościowego Goldenline.pl. Pod koniec 2011 roku za 36 proc. jego udziałów Agora zapłaciła 11,52 mln zł, a na początku 2016 roku kupiła kolejne 53 proc. za 8,48 mln zł.

Z kolei w maju 2008 roku Agora kupiła spółkę Trader.com (Polska), właściciela czterech serwisów i sześciu wydawnictw ogłoszeniowych, za 54,23 mln dolarów (przy ówczesnym kursie było to ponad 119,5 mln zł).











