Agora ogłosiła w ubiegłym tygodniu, że za dostęp do treści „Gazety Wyborczej” płaci 15,1 tys. subskrybentów (dane na dzień 30 czerwca br.), z czego 11,62 tys. (77 proc.) cenę standardową za wybrany pakiet, a 3,47 tys. (23 proc.) korzysta z promocji pierwszy miesiąc za 0,99 zł. W dalszym ciągu najpopularniejszy wśród prenumeratorów jest pakiet podstawowy „Wyborcza”.
- Ten wybór może być podyktowany chęcią szybkiego i łatwego dostępu czytelników do treści „Gazety Wyborczej”. Dodatkowo, może to też wynikać z większego wykorzystania desktopów niż tabletów i smartfonów, mimo rosnącej dostępności internetu - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Robert Musiał, członek zarządu Agory.

System płatnego dostępu do treści „Gazety Wyborczej” uruchomiono w lutym br. Wówczas Agora informowała, że użytkownikom przedłużającym subskrypcje oraz tym, którzy z nich rezygnują, proponowane będą specjalne promocje. Oferty miały być również dobierane indywidualnie. Robert Musiał twierdzi, że wydawca nie zrezygnowała z tego pomysłu. - Cały czas pracujemy nad promocjami dla subskrybentów i nowych użytkowników paywalla - mówi nam Musiał.
Agora zdaje sobie sprawę z tego, że wpływ na wybór pakietu lub decyzję o przedłużeniu subskrypcji może mieć cena za dostęp do treści. Choć - zdaniem wydawcy - cena nie musi być najistotniejszym kryterium przy dokonywaniu takiego wyboru to jednak Agora bierze pod uwagę możliwość jej obniżenia. - Ciągle pracujemy nad dopasowaniem naszych propozycji do oczekiwań czytelników i testujemy różne rozwiązania, m.in. związane ze zmianą ceny pakietów - dodaje Robert Musiał.

Przypomnijmy, że zmiany w paywallu zapowiedział już w czerwcu Maciej Nowak, dyrektor cyfrowego działu wydawniczego Agory. Twierdził wówczas, że z ofertą płatnego dostępu do serwisów internetowych „Gazety Wyborczej” zapoznało się ok. 300 tys. osób, a do końca roku wydawca chce mieć ok. 30 tys. płatnych subskrybentów (więcej na ten temat).











