airberlin stawia na optivo w międzynarodowej komunikacji e-mailowej

airberlin, druga co do wielkości linia lotnicza w Niemczech, zaufała e-mail marketingowi i wielokanałowości w wydaniu platformy optivo® broadmail. Poza wysyłką do niemieckojęzycznej części Europy, międzynarodowa współpraca partnerów obejmuje teraz również kraje takie jak Polska, Holandia, Wielka Brytania, Francja, Włochy i USA.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Całokształt wyglądu i funkcjonowania komunikacji e-mailowej został całkowicie przebudowany w celu dostosowania do urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Jednocześnie położono duży nacisk na umożliwienie maksymalnej indywidualizacji komunikacji z respondentami. W tym celu airberlin korzysta także z Post-Click Tracking optivo® broadmail.

airberlin należy do liderów wśród europejskich linii lotniczych. Zapewnia połączenie pomiędzy 171 międzynarodowymi destynacjami i przewozi ponad 31.5 milionów pasażerów.

W przyszłości optivo® broadmail będzie stosowane  do prowadzenia wszystkich kampanii e-mail marketingowych z klientami airberlin. Celem współpracy jest podjęcie kolejnego kroku w kierunku większej indywidualizacji i profesjonalizacji komunikacji e-mailowej firmy, który rozpocznie się wysyłką newsletterów w 17 krajach i w 12 wersjach językowych.

Międzynarodowa komunikacja e-mailowa będzie prowadzona przy wykorzystaniu szablonów stworzonych specjalnie na potrzeby airberlin. W ten sposób możliwe jest zapewnienie pełnej zgodności i harmonijności wizualnej oraz użytkowej z designem firmy. Natomiast dzięki wysokiej wydajności Content Management System optivo® broadmail, airberlin może po prostu wgrywać odpowiednie obrazy dla każdego nowego newslettera i wprowadzać tekst na zasadzie kopiuj-wklej. Rozmieszczenie różnych elementów realizowane jest już w ramach samego systemu, dzięki czemu ich przedstawienie jest perfekcyjnie spójne za każdym razem. Ponadto, wraz z modułem Mobile Fusion, wyświetlanie wszystkich treści jest automatycznie dostosowane do różnych ekranów smartfonów i tabletów. Funkcja Mobile Preview pozwala natomiast sprawdzić przed wysyłką wygląd i funkcjonalność na wszystkich popularnych urządzeniach mobilnych.

Jednocześnie, airberlin korzysta z licznych zindywidualizowanych opcji dostarczanych przez optivo® broadmail. Idealnie sprofilowane dotarcie do odbiorców jest wynikiem analiz w czasie rzeczywistym i wyboru precyzyjnie określonych grup docelowych. To w tym aspekcie tak ważna jest funkcja Post-Click Tracking, która pozwala nie tylko na rejestrowanie działań takich jak otwarcie newslettera i poszczególne kliknięcia, ale także pozyskiwanie informacji o transakcjach i sprzedaży. Dane te są wykorzystywane przez airberlin np. w celu dostosowania treści e-maili do indywidualnych potrzeb konsumentów, dostarczając informacje o najlepszych punktach wylotu i przylotu oraz wiele innych użytecznych dla subskrybenta wiadomości.

Ponadto, firmy optivo i airberlin opracowały wspólnie koncepcję wymiany danych w celu skutecznego działania procesów subskrypcji jak i rezygnacji z niej za pośrednictwem e-maili. Wymiana danych ze stron internetowych airberlin ma miejsce w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem interfejsu HTTP / SOAP API optivo® broadmail. Kolejną atrakcją jest także włączenie nowego interfejsu Salesforce optivo® broadmail. airberlin planuje także rozszerzenie współpracy z optivo w obszarach automatyzacji marketingu i e-maili transakcyjnych.

„Nie możemy się doczekać korzyści płynących z szerokiego wachlarza funkcji oferowanych przez optivo® broadmail” - mówi Isabella Pommerening, Senior Manager / Head of Online Marketing w airberlin. „Proces migracji danych przebiegł bardzo sprawnie, a współpraca z optivo rozpoczyna się bardzo obiecująco. O tym, że dokonaliśmy właściwego wyboru, świadczą tak naprawdę już pierwsze KPI”.

„Cieszymy się, że firma taka jak airberlin zdecydowała się wybrać optivo® broadmail” - komentuje Ulf Richter, Managing Director w optivo GmbH. „Mając możliwość współpracy z jedną z wiodących linii lotniczych w Europie, dołożymy wszelkich starań aby stać się silnym i pewnym partnerem w międzynarodowej komunikacji firmy. Nie tylko dlatego, że doskonale wpisuje się w nasze portfolio, cieszymy się na wspólne działania, a także na możliwość ich rozszerzenia w przyszłości”. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"