ROZWIŃ

1,53 mld smartfonów zostanie sprzedanych w 2017 r., 1,77 mld w 2021 r. Android liderem

Po słabym 2016 roku, w którym globalna sprzedaż smartfonów wzrosła tylko o 2,5 proc., na rynku nastąpi odbicie. W kolejnych latach wzrosty nie przekroczą jednak poziomu jednocyfrowego - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

W 2017 roku na świecie sprzedanych ma zostać o 4,2 proc. więcej smartfonów niż w roku 2016. Na rok 2018 przewidywany jest wzrost o kolejne 4,4 proc., a średnie roczne tempo wzrostu w latach 2016 - 2021 ma sięgnąć 3,8 proc.

IDC zakłada, że w bieżącym roku globalna sprzedaż smartfonów wyniesie 1,53 miliarda sztuk, a w roku 2021 - 1,77 miliarda sztuk.

Wśród systemów operacyjnych instalowanych w nowo sprzedawanych smartfonach dominującą pozycję ma utrzymać Android, z prognozowanym na 2017 r. udziałem w rynku na poziomie 85 proc. oraz 85,3 proc. w 2021 r. Globalna sprzedaż urządzeń z Androidem w tym okresie ma zwiększyć się z 1,31 miliarda do 1,51 miliarda sztuk, podczas gdy w przypadku drugiej w rankingu platformy iOS od Apple - z 226 milionów do 258,8 miliona sztuk. Marginalne znaczenie przewidywane jest dla systemu Windows Phone Microsoftu.

IDC prognozuje także, że sprzedaż phabletów (przekątna ekranu 5,5"-7") będzie w latach 2016 - 2021 rosła rocznie średnio o 9,2 proc. (wobec zaledwie 1,1 proc. dla mniejszych urządzeń), a w roku 2021 sięgnie blisko 680 milionów sztuk.

grafika
Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów