Launchpad Accelerator to sześciomiesięczny, międzynarodowy program organizowany przez globalny zespół Google Developers, dla szybko rosnących startupów z potwierdzoną historią sukcesów rynkowych (tzw. scale-ups).
Współpraca rozpoczyna się od dwutygodniowego szkolenia w San Francisco. Jego głównym elementem są sesje mentoringowe z inżynierami i menedżerami produktów z Google oraz z międzynarodowego zespołu mentorów zewnętrznych. Uczestnicy przez kolejne miesiące będą mogli korzystać ze wsparcia ekspertów.
Do tegorocznej edycji Launchpad Accelerator zakwalifikowano 24 startupy, po raz drugi także te pochodzące z Europy Środkowo-Wschodniej. Wśród nich znalazł się serwis Szopi.pl, jedyna firma z Polski.
Szopi.pl oferuje użytkownikom możliwość zrobienia zakupów w sklepach, które nie prowadzą sprzedaży w internecie, np. w Biedronce, Lidlu, Rossmanie czy Piotrze i Pawle. Konkretne zamówienia dokonane online są realizowane przez pracowników Szopi.pl i dostarczane pod wskazany adres.

W pierwszym roku działalności Szopi.pl zrealizowało ponad 20 tys. zamówień. Firma twierdzi, że osiąga 5 mln zł obrotu rocznie, zwiększając go średnio o 10 proc. miesięcznie.
Oto pełna lista startupów zakwalifikowanych do projektu Google Launchpad Accelerator:
W poprzedniej edycji programu uczestniczył polski start-up DrOmnibus, którzy tworzy gry wspierające terapię dzieci ze spektrum autyzmu.
5 milionów obrotu, z czego 2,6 miliona rozchodu, czyli pod krechą :) Taka usługa, niestety dla Was, trafia do młodych-cwanych ze smartfonami, którym nie chce się chodzić do Biedrony. Nie zarobicie na nich, bo jak bez Was będzie o 7 groszy taniej, to wybiorą opcję o 7 groszy taniej. Zresztą chyba to wiecie. :)