3/5 Polaków otwartych na nowości

60% Polaków deklaruje, że chętnie sięga i wypróbowuje nowe produkty pojawiające się na rynku - wynika z badania Ipsos.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tylko co dziesiąty respondent przyznał, że jest sceptyczny wobec nowych produktów i woli polegać na tych już sprawdzonych.

Po nowości na rynku chętniej sięgają kobiety (o 8 pkt. proc. więcej kobiet niż mężczyzn deklaruje dużą otwartość na nowe produkty) oraz ludzie młodzi, poniżej 30 roku życia.  Nie ma znaczącej różnicy w deklarowanej otwartości na nowości między grupą trzydziestolatków a czterdziestolatków. Ponadto kobiety, częściej niż mężczyźni, dzielą się informacjami o znalezionych nowościach z osobami ze swojego otoczenia.

grafika

Prawie 2/3 Polaków deklaruje, że osoby z ich otoczenia często pytają ich o radę jakie produkty wybrać spośród pojawiających się na rynku nowości. Tyle samo respondentów twierdzi, że gdy trafia na nowość, która im się podoba, chce powiedzieć o niej innym.

Dla 57% ankietowanych nowości pojawiające się na rynku są częstym tematem rozmów ze znajomymi i rodziną. Połowa Polaków przyznała również, że często wyszukuje informacji o nowościach w prasie i internecie.

Mężczyźni nieco częściej niż kobiety udzielają rad znajomym i rodzinie o nowych produktach i wyszukują o nich informacji w prasie i internecie. Natomiast nieco więcej kobiet niż mężczyzn chętnie poleca sprawdzone produkty innym i rozmawia o nich ze znajomymi i rodziną.

3/4 badanych deklaruje, że w przypadku zakupu nowych produktów weźmie bardziej pod uwagę takie, które mogą być dopasowane do indywidualnych potrzeb. 61% respondentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkty, które uważają za oryginalne.

grafika

Większość ankietowanych deklaruje ponadto, że bierze pod uwagę zakup tylko takich nowych produktów, które są prawdziwe i autentyczne (69%). 57% respondentów przyznało, że zasady etyczne jakimi kierują się producenci wpływa na ich zakupowe decyzje.

Prawie 70% badanych uważa, że warto zapłacić więcej za produkty, które pozwalają zaoszczędzić czas. Mężczyźni są nieco bardziej skłonni wydać więcej na tego typu produkty niż kobiety.

Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos w lutym 2014 r. techniką on-line na panelu Ipsos na 1000-osobowej próbie reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek i region dla populacji Polaków w wieku 19-49 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych