SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

3,77 mln widzów Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosporcie

Sezon 2019/2020 Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich ogląda średnio 3,77 mln widzów w telewizji (2,72 mln osób w TVP1, 541 tys. w TVP Sport i 303 tys. w Eurosporcie) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Kamil Stoch, fot. Eurosport Article

41. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich rozpoczął się 23 listopada 2019 roku. W Polsce jest szeroko relacjonowany przez dwóch nadawców: Telewizję Polską (w TVP1 i TVP Sport) oraz w Eurosporcie (w Eurosporcie 1).

Średnia widownia wszystkich dotychczasowych pucharowych konkursów (które się odbyły do 8 grudnia br.) w Jedynce wyniosła 2,72 mln osób. Przełożyło się to na 23,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,87 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,11 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Sport wszystkie konkursy oglądało 541 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 4,53 proc., 3,44 proc. i 4,16 proc. udziału. Łącznie relacje na dwóch antenach publicznego nadawcy miały 3,26 mln oglądających (28,02 proc., 21,21 proc. i 25,27 proc. udziału).

Z kolei na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 503 tys. osób, co dało stacji odpowiednio 4,30 proc., 2,17 proc. i 2,68 proc. udziału.

Łączna widownia pierwszych trzech tygodni PŚ w skokach narciarskich mężczyzn 2019/2020 na wszystkich trzech antenach wyniosła 3,77 mln osób (32,32 proc., 23,48 proc. i 27,95 proc. udziału).

W Jedynce dotychczas największą popularnością cieszył się indywidualny konkurs odbywający się na skoczni Ruka w Kuusamo, który na antenie stacji 30 listopada oglądało 3,27 mln widzów w 4+ (28,20 proc. udziału).

Na drugim miejscu znalazły się zawody w Niznym Tagile z widownią na poziomie 2,89 mln osób (transmisja 8 listopada), a na trzecim - drużynowy konkurs z Wisły (2,67 mln; 23 listopada).

TVP1 w czasie pokazywania dotychczasowym zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 5,91 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (5,57 proc.) oraz TVP2 (5,35 proc.).

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka znalazły się na pozycji zdecydowanego lidera.

Eurosport, w przeciwieństwie do TVP, pokazuje również kwalifikacje do wszystkich zawodów (u publicznego nadawcy kwalifikacje można oglądać tylko do konkursów odbywających się na terenie Polski), które na antenach tego nadawcy śledziło średnio 457 tys. osób, co przełożyło się na 4,03 proc. udziału w 4+ i 1,99 proc. w 16-49.

Najwięcej widzów śledziło kwalifikacje do konkursu w Kuusamo. Było to 575 tys. osób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 3,77 mln widzów Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosporcie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
Dziwię się że Discovery właściciel TVN-u i Eurosportu ,sprzedał prawa do skoków TVP
6 4
odpowiedź
User
Gość X
Wolę Eurosport z powodu Marka Rudzińskiego.
6 8
odpowiedź
User
Sebek
po co oglądać skoki jak nie na metal masakra klapa oglądalność TVP
2 1
odpowiedź