SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

4 proc. mniej na reklamę w telewizji. Polsat i Viva mocno w dół (TOP10)

W październiku br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Duże spadki wpływów reklamowych zanotowały Polsat i Viva Polska, a zdecydowane wzrosty - AXN, Disney Channel i Discovery Channel.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w październiku TVN i TVP 2 osiągnęły minimalne wzrosty przychodów reklamowych w skali roku - wynoszące odpowiednio 0,7 i 1,6 proc. Za to TVP 1 zarobiła 5,7 proc. mniej niż przed rokiem, a Polsat - aż 19,5 proc. mniej.

>>> Polsat oszczędza, koszty programowe spadły o 16 mln zł

Wśród pozostałych kanałów, notujących zdecydowanie niższe wpływy reklamowe, Discovery Channel zarobił 57 proc. więcej niż w październiku ub.r., AXN - 40,4 proc. więcej, a Disney Channel - 36,1 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe Viva Polska spadły o 35,3 proc., a TVN 24 - o 9 proc.

>>> Bardzo słaby wynik TVP 2, TV Puls wyprzedziła TVP Info

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 X.2012X.2011
TVN418 242 290 zł415 379 334 zł
Polsat288 918 000 zł358 949 266 zł
TVP 1214 222 417 zł227 173 284 zł
TVP 2172 653 699 zł169 941 866 zł
AXN45 678 776 zł32 536 716 zł
Disney Channel39 526 865 zł29 039 190 zł
Discovery Channel34 698 225 zł22 094 670 zł
Viva Polska34 462 375 zł53 291 730 zł
TVN 2434 152 576 zł37 533 522 zł
TV 431 842 604 zł31 038 835 zł
monitorowane stacje razem1 596 097 978 zł1 657 269 267 zł


Wśród firm najwięcej na reklamę we wszystkich mediach (oprócz internetu) cennikowo przeznaczył Aflofarm, którego budżet wzrósł w skali roku o 18 proc. Wydatki PTK Centertel (operatora Orange) były o 6,4 proc. większe niż przed rokiem, a Procter & Gamble DS Polska - o 11,9 proc. mniejsze.

>>> Polska reklama 5,3 proc. w dół przez cięcia w FMCG. Tylko internet i kina na plusie

Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu)
 X.2012X.2011
Aflofarm80 385 405 zł68 080 865 zł
PTK Centertel60 551 731 zł56 888 968 zł
Procter & Gamble DS Polska59 584 618 zł67 644 233 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 4 proc. mniej na reklamę w telewizji. Polsat i Viva mocno w dół (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl