SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa 4fun Media ze wzrostem wpływów i zysku. Mniej z reklamy tv, dużo więcej z FCB Brigde2Fun i Screen Network

W pierwszej połowie br. Grupa 4fun Media zanotowała 26,44 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,74 mln zł zysku netto. Mocno wzrosły wpływy firmy z reklamy zewnętrznej i usług reklamowych, a zmalały z reklamy telewizyjnej.

Ross Newens, prezes 4fun Media Article

Przychody sprzedażowe Grupy 4fun Media zwiększyły się z 22,85 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 26,44 mln zł w minionym półroczu (to 16 proc. w górę).

Zysk firmy z działalności operacyjnej wzrósł w skali roku o 31 proc. do 5,74 mln zł, zysk EBITDA - o 22 proc. do 7,1 mln zł, a zysk netto - o 36 proc. do 4,74 mln zł.

Już poniżej 50 proc. wpływów Grupy 4fun Media pochodzi z reklam telewizyjnych. W skali roku te przychody zmalały o 8 proc. do 11,13 mln zł. Firma tłumaczy to niższą o 0,07 pkt proc. niż rok wcześniej oglądalnością jej stacji. Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. 4fun.tv miało 0,154 proc. udziału w rynku oglądalności, 4fun Dance - 0,052 proc., a 4fun Gold Hits - 0,026 proc.

Z kolei wpływy z reklamy zewnętrznej zwiększyły się rok do roku o 75 proc. do 7,91 mln zł. Do firmy należy spółka Screen Network zarządzająca prawie 80 tys. ekranów (z czego 20,4 tys. należą do niej) i PRN Polska mającą ekrany w 47 supermarketach Carrefour.

Trzecie główne źródło wpływów Grupy 4fun Media to usług reklamowe realizowane przez agencję FCB Brigde2Fun. W pierwszej połowie jej przychody wyniosły 5,45 mln zł, o 45 proc. więcej niż rok wcześniej. W br. FCB Brigde2Fun najwięcej dużych kampanii przygotowała dla T-Mobile Polska i Grupy Lotos.

Z kolei należąca do Grupy 4fun Media spółka Program, oferująca usługi dystrybucyjne i consultingowe dla nadawców kanałów tematycznych (głównie zagranicznych) w minionym półroczu miała 595 tys. zł wpływów sprzedażowych o 30 proc. więcej niż rok wcześniej.

Koszty operacyjne Grupy 4fun Media zwiększyły się z 18,31 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 20,55 mln zł w zeszłym półroczu.

Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce - nakłady w tym zakresie wzrosły w skali roku z 12,02 do 14,15 mln zł. Natomiast koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 1,61 do 2,48 mln zł.

Grupa 4fun Media od kilku miesięcy realizuje strategię zakładającą inwestycje kapitałowe w e-commerce i innych segmentach rynku internetowego. W drugiej połowie sierpnia kupiła od swojego głównego akcjonariusza Nova Group Cyprus 51 proc. udziałów serwisu naEkranie.pl. Zapłaciła za nie 2,48 mln zł. Ponadto spółka 4fun.tv ustaliła wstępne warunki kupna aktywów firmy Mustache Warsaw, przede wszystkim sklepu internetowego Mustache.pl. Cena ma wynieść maksymalnie 480 tys. zł.

Natomiast tydzień temu Grupa 4fun Media podała, że za 920 tys. zł obejmie 59,94 proc. udziałów nowej spółki YRS Ventures 2, która będzie zajmować się produkcją ubrań i tworzeniem na nich nadruków.

Akcje Grupy 4fun Media są notowane na warszawskiej giełdzie. W piątek na koniec sesji kurs wynosił 14,15 zł, co dawało kapitalizację spółki w wysokości 58,29 mln zł. W ub.r. firma miała 3,95 mln zł zysku netto, z którego 2,44 mln zł wypłaciła w czerwcu w formie dywidendy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media ze wzrostem wpływów i zysku. Mniej z reklamy tv, dużo więcej z FCB Brigde2Fun i Screen Network

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fhj
mam pytanie poco jest ta stacja zapchaj dziura czemu ona ma służyć .To jest jedynie wyciąganie kasy od naiwnych i nic poza . kicha i szmira oraz tandeta .
8 14
odpowiedź
User
Marcin
Mam nadzieję że uruchomienie 4Fun Kids odbędzie się bez problemu bo stacji muzycznej dla najmłodszych nie ma, a uważam to za bardzo dobry pomysł. Trzynam kciuki za uruchomienie tej telewizji....
11 8
odpowiedź