SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

4fun Media z niższymi wpływami i zyskiem wskutek spadku oglądalności kanałów 4fun

Spółka 4fun Media, nadawca trzech kanałów telewizyjnych pod marką 4fun, w pierwszej połowie br. zanotowała 9,57 mln zł przychodów (o 31 proc. mniej niż rok wcześniej) i 1,15 mln zł zysku netto (o 63 proc. mniej). Firma tłumaczy to spadkiem oglądalności kanałów powodującym obniżenie przychodów reklamowych.

Article

Same wpływy reklamowe 4fun Media w minionym półroczu były o 3 mln zł niższe niż rok wcześniej. Ponadto zmalały wpływy firmy ze sprzedaży usług SMS-owych (o 140 tys. zł), dystrybucyjnych (o 250 tys. zł), produkcyjnych (o 362 tys. zł) i usług określonych jako pozostałe (o 585 tys. zł). - Przychody w tych segmentach działalności uzależnione są od pozyskiwania jednorazowych kontraktów, których zdobycie, zwłaszcza w ramach akcji specjalnych oraz komunikacji marketingowej stanowi jeden z celów zarządu spółki na kolejne kwartały - poinformowała firma w raporcie finansowym.

Spadek przychodów reklamowych nadawca tłumaczy malejącą oglądalnością jego kanałów. Wynika to m.in. z rozdrobienia rynku telewizyjnego i zdaniem spółki dotyka także innych stacji muzycznych.

Jednocześnie koszty 4fun Media zmalały w skali roku o 2,67 mln zł, czyli 28,7 proc. - Głównie dzięki oszczędnościom związanym z obniżeniem kosztów sposobu nadawania sygnału, co wynika z przejścia z DVB-S na DVB-S2 oraz z MPEG2 na MPEG4 - informuje spółka.

Zarząd 4fun Media prognozuje, że w całym br. spółka zanotuje 20,3 mln zł wpływów ze sprzedaży, 3,56 mln zł zysku z działalności operacyjnej i 3,1 mln zł zysku netto.

W pierwszym półroczu kanał 4fun.tv miał średnią oglądalność wynoszącą 10 738 widzów i 0,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym, mjuzik.tv - 1 830 widzów i 0,03 proc. udziału, a TV.DISCO - 1 806 widzów i 0,03 proc. udziału (zobacz wyniki wszystkich kanałów muzycznych). Pod koniec czerwca dwa ostatnie kanały zmieniły nazwy na 4fun Hits i 4fun Fit & Dance.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 4fun Media z niższymi wpływami i zyskiem wskutek spadku oglądalności kanałów 4fun

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zarządzie, co Wy pier... gadacie?!
U kogo nie włączę 4funTV, u tego obraz stoi, a dźwięk charczy albo jest cisza jak makiem zasiał. Skoro koło się nie kręci, reklamy nie emitują, to jak to ma zarabiać!? Podejrzewam, że pozwalnialiście wszystkich, którzy potrafili obsługiwać program emisyjny i oto są efekty. Upadniecie w ciągu 18 miesięcy. Nie łatwiej byłoby zatrudnić 5 inwalidów metodą na Dubienieckiego? Niech wciskają czerwony guzik, gdy program się zatrzyma. Zarobią na siebie w tydzień, bo i Wy stajecie średnio raz w tygodniu na trzy dni.
11 12
odpowiedź
User
ekspert
4fun TV to masakra jakich mało

ale tak to jest jak firmą kieruje ....
12 13
odpowiedź
User
Znawca
Efekt Nawojki. Co dotknie to spierd***. Najwazniejsze ze polansowac sie moze nie za swoje.
20 12
odpowiedź
User
drt41
moim zdaniem należy zmienić ten kanał na co innego bo on nie reprezentuje niczego tylko szmirę i tandetę . Po za tym jego cała formuła jest tandetna jedynie do wyciągania pieniędzy od małolatów naiwnych to tak i nic po za tym . życzliwy
10 13
odpowiedź
User
ex
Są efekty faworyzowania jednej firmy w DVB-T czyli ZPR przyznając jej aż 2 miejsca na stacje muzyczne (EskaTV, PoloTV) !! KRRiT doprowadziła w ten sposób do monopolizacji kanałów muzycznych przez jedną firmę!! To nie jest państwo prawa, są równi i równiejsi jak za komuny.
14 9
odpowiedź