SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

4fun Media z niższymi wpływami i zyskiem wskutek spadku oglądalności kanałów 4fun

Spółka 4fun Media, nadawca trzech kanałów telewizyjnych pod marką 4fun, w pierwszej połowie br. zanotowała 9,57 mln zł przychodów (o 31 proc. mniej niż rok wcześniej) i 1,15 mln zł zysku netto (o 63 proc. mniej). Firma tłumaczy to spadkiem oglądalności kanałów powodującym obniżenie przychodów reklamowych.

Article

Same wpływy reklamowe 4fun Media w minionym półroczu były o 3 mln zł niższe niż rok wcześniej. Ponadto zmalały wpływy firmy ze sprzedaży usług SMS-owych (o 140 tys. zł), dystrybucyjnych (o 250 tys. zł), produkcyjnych (o 362 tys. zł) i usług określonych jako pozostałe (o 585 tys. zł). - Przychody w tych segmentach działalności uzależnione są od pozyskiwania jednorazowych kontraktów, których zdobycie, zwłaszcza w ramach akcji specjalnych oraz komunikacji marketingowej stanowi jeden z celów zarządu spółki na kolejne kwartały - poinformowała firma w raporcie finansowym.

Spadek przychodów reklamowych nadawca tłumaczy malejącą oglądalnością jego kanałów. Wynika to m.in. z rozdrobienia rynku telewizyjnego i zdaniem spółki dotyka także innych stacji muzycznych.

Jednocześnie koszty 4fun Media zmalały w skali roku o 2,67 mln zł, czyli 28,7 proc. - Głównie dzięki oszczędnościom związanym z obniżeniem kosztów sposobu nadawania sygnału, co wynika z przejścia z DVB-S na DVB-S2 oraz z MPEG2 na MPEG4 - informuje spółka.

Zarząd 4fun Media prognozuje, że w całym br. spółka zanotuje 20,3 mln zł wpływów ze sprzedaży, 3,56 mln zł zysku z działalności operacyjnej i 3,1 mln zł zysku netto.

W pierwszym półroczu kanał 4fun.tv miał średnią oglądalność wynoszącą 10 738 widzów i 0,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym, mjuzik.tv - 1 830 widzów i 0,03 proc. udziału, a TV.DISCO - 1 806 widzów i 0,03 proc. udziału (zobacz wyniki wszystkich kanałów muzycznych). Pod koniec czerwca dwa ostatnie kanały zmieniły nazwy na 4fun Hits i 4fun Fit & Dance.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 4fun Media z niższymi wpływami i zyskiem wskutek spadku oglądalności kanałów 4fun

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zarządzie, co Wy pier... gadacie?!
U kogo nie włączę 4funTV, u tego obraz stoi, a dźwięk charczy albo jest cisza jak makiem zasiał. Skoro koło się nie kręci, reklamy nie emitują, to jak to ma zarabiać!? Podejrzewam, że pozwalnialiście wszystkich, którzy potrafili obsługiwać program emisyjny i oto są efekty. Upadniecie w ciągu 18 miesięcy. Nie łatwiej byłoby zatrudnić 5 inwalidów metodą na Dubienieckiego? Niech wciskają czerwony guzik, gdy program się zatrzyma. Zarobią na siebie w tydzień, bo i Wy stajecie średnio raz w tygodniu na trzy dni.
odpowiedź
User
ekspert
4fun TV to masakra jakich mało

ale tak to jest jak firmą kieruje ....
odpowiedź
User
Znawca
Efekt Nawojki. Co dotknie to spierd***. Najwazniejsze ze polansowac sie moze nie za swoje.
odpowiedź