SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

52 proc. reklam w polskim internecie emitowane w polu widzenia użytkowników, najlepiej widoczne wideo

Wśród reklam wyświetlanym polskim internautom na komputerach 52 proc. pojawiło się w w polu widzenia użytkowników, były tam widoczne średnio przez 11 sekund.

Według badania firmy Gemius we wrześniu br. polskim internautom korzystającym z sieci na komputerach wyemitowano ponad 30 mld reklam, co daje przeciętnie 1,3 tys. na każdego użytkownika. 76 proc. emisji przypadło na display, 19 proc. - na reklamy tekstowe, a 5 proc. na wideo.

W polu widzenia internautów wyświetlonych zostało 70,4 proc. reklam wideo, 53,4 proc. displayowych i 41,5 proc. tekstowych. Wszystkie te formaty były wyświetlane średnio przez 11 sekund.

W przypadku reklam display i wideo bardziej widoczne i były te emitowane na platformach społecznościowych niż w innych serwisach. Jeśli chodzi o display, to w social media w polu widzenia było 74,2 proc. emisji, a każdą trwała średnio 17,8 sekundy, a na pozostałych stronach te wskaźniki wyniosły 51,2 proc. i 10,2 sekundy. W przypadku spotów wideo w social media było to 65,2 proc. i 5,4 sekundy, a w innych serwisach - 72,3 proc. i 15,6 sekundy.

Jeśli chodzi o reklamy tekstowe, to najdłużej wyświetlane były te na portalach społecznościowych (średnio 10 sekund), a najlepiej widoczne - te w wyszukiwarkach (71 proc. emisji w polu widzenia internautów).

- Najdłużej w polu widzenia pozostają reklamy typu display w mediach społecznościowych i standardowe wideo emitowane między innymi w serwisach VoD. Obserwujemy ogromną różnicę w czasie oglądania reklam wideo w zależności od rodzaju stron internetowych: filmy reklamowe w serwisach społecznościowych oglądane są średnio niewiele ponad 5 sekund, podczas gdy na pozostałych stronach www prawie trzy razy dłużej, bo aż 15,64 sekundy - analizuje Marta Wiercińska, ekspert Gemiusa. – Reklamy wideo w mediach społecznościowych są też częściej wyświetlane poza polem widzenia internauty. Analizując viewability reklam w serwisach społecznościowych, widać ogromną rozbieżność pomiędzy wideo a display. Średni czas oglądania dla reklam wideo to około 5 sekund i prawie 18 sekund dla reklam display. Reklamy wideo w serwisach społecznościowych są też w większym odsetku wyświetlane poza polem widzenia internauty niż reklamy display - dodaje Wiercińska.

Przy ocenie viewability Gemius korzysta ze standardu IAB, według którego za widziane reklamy display uznaje te, których 50 proc. pikseli (dla reklam wielkoformatowych 30 proc.) znajduje się w polu widzenia internauty przez 1 sekundę. Z kolei w przypadku reklamy wideo 50 proc. pikseli musi się znajdować w polu widzenia użytkownika sieci przez minimum 2 sekundy odtwarzania filmu reklamowego.

Analiza obejmuje dane z września br. zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Dołącz do dyskusji: 52 proc. reklam w polskim internecie emitowane w polu widzenia użytkowników, najlepiej widoczne wideo

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Viewability
Od kiedy to AdReal poprawnie mierzy viewability? :D:D:D
odpowiedź
User
Bumperrr
No to chyba widać na co warto zwiększać nakłady, dajmy na to bumper ads teraz dość popularne, maksymalnie trwające 6 sekund, brak możliwości pominięcia, więc trochę podciągnie statystyki. Czytał ktoś artykuły o bumper ads albo wzmianki w online marketing na temat video marketingu? Może się wypowiedzieć ?
odpowiedź