SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

54,2 proc. Polaków to internauci. Facebook i YouTube w górę

Z internetu korzysta 54,2 proc. Polaków – wynika z najnowszego badania NetTrack (grudzień 2010 - luty 2011). Coraz popularniejsze są serwisy Facebook i YouTube.

54,2 proc. Polaków to internauci. Facebook i YouTube w górę

54,2 proc. to rekordowa penetracja internetu wśród Polaków. W przeliczeniu na wszystkich mieszkańców naszego kraju daje to 16,32 mln osób korzystających z sieci.

Polacy w internecie: 50 proc. czyta, 27 proc. słucha, 23 proc, ogląda

Już prawie połowa polskich użytkowników internetu deklaruje, że korzysta z niego ponad 5 lat. Rzadziej niż raz w tygodniu wchodzi do sieci zaledwie 3,5 proc. internautów. 

Zwyczaje
 XII 2010 - II 2011I - XII 2010
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca0,2%0,2%
  od 2-3 miesięcy0,3%0,4%
  od 4-6 miesięcy0,6%0,9%
  od 7-12 miesięcy2,7%3,8%
  powyżej 1 roku do 2 lat7,3%8,9%
  powyżej 2 lat do 3 lat8,8%9,8%
  powyżej 3 lat do 5 lat25,7%26,3%
  powyżej 5 lat47,8%44,1%
  trudno powiedzieć6,4%5,6%
   
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie72,0%72,0%
  kilka razy w tygodniu19,4%19,1%
  raz na tydzień5,1%5,0%
  kilka razy w miesiącu2,3%2,7%
  raz na miesiąc0,7%0,7%
  rzadziej niż raz na miesiąc0,5%0,5%
  trudno powiedzieć0,0%0,0%
   
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu94,7%93,8%
  w pracy21,1%21,2%
  w szkole / na uczelni6,1%6,3%
  u znajomych4,3%4,4%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym0,4%0,6%
  w innym miejscu0,5%0,6%

Polscy internauci: widzowie, komentatorzy, dzielący się i autorzy


Prawie 40 proc. polskich internautów to osoby w wieku 25-39 lat. Natomiast tylko 5 proc. ma co najmniej 60 lat.

Profil internautów
 XII 2010 - II 2011I - XII 2010
Płeć
  mężczyźni50%50%
  kobiety50%50%
   
Kategoria wieku
  15-24 lata29%30%
  25-39 lat39%39%
  40-59 lat27%27%
  60 lub więcej5%4%
   
Poziom wykształcenia
  podstawowe16%17%
  zasadnicze16%16%
  średnie40%41%
  wyższe27%26%


Facebooka zna już 18 proc. polskich internautów, czyli dwa razy więcej niż w ub.r. Natomiast YouTube’a w ostatnim miesiącu odwiedził co drugi użytkownik sieci w naszym kraju.

Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

Ranking
 XII 2010 - II 2011I - XII 2010
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl)59,9%61,5%
   ALLEGRO (www.allegro.pl)55,6%54,3%
   ONET (www.onet.pl)44,4%47,5%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)38,6%39,6%
   NK.PL (www.nk.pl)29,3%35,9%
   INTERIA.PL (www.interia.pl)22,1%21,6%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)17,9%9,1%
   YOUTUBE (www.youtube.pl)17,0% -
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)13,5% -
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 12,7%11,6%
   
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl)89,6%89,5%
   ALLEGRO (www.allegro.pl)67,7%68,3%
  ONET (www.onet.pl)56,1%57,6%
   YOUTUBE (www.youtube.pl)52,2% -
   NK.PL (www.nk.pl)51,2%54,6%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)45,8%46,2%
  INTERIA.PL (www.interia.pl)36,2%35,9%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)35,8%34,5%
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)32,1% -
   FACEBOOK (www.facebook.pl)30,1%18,3%


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od grudnia ub.r. do lutego br. wyniosła 6 569 osób, a od stycznia do grudnia ub.r. – 25 402 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 54,2 proc. Polaków to internauci. Facebook i YouTube w górę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Błędna interpretacja
Ta informacja jest błędna: "54,2 proc. to rekordowa penetracja internetu wśród Polaków. W przeliczeniu na wszystkich mieszkańców naszego kraju daje to 16,32 mln osób korzystających z sieci". Te 54% dotyczy zdaje się tylko osób 15 albo 18+ czyli tych na których robiony jest netrrack.
odpowiedź
User
wydawnictwa cyfrowe
Badacze to potęga. "Znajomość spontaniczna - Google - 59,9% - Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? - Google - 89,6%". Można odwiedzać coś czego się nie zna nawet spontanicznie. 30% badanych nie wiedziało o co chodzi czy ktoś zadał nie takie pytanie jak trzeba?

http://4m-wydawnictwacyfrowe.blogspot.com/
odpowiedź
User
Kuba Antoszewski
Większa "odwiedzalność" od świadomości spontanicznej to tylko pozorna sprzeczność. Pytanie o świadomość spontaniczną zadawane jest ... spontanicznie, nie pokazujemy listy. Przy dużej ilości różnych stron respondenci wymieniają kilka, które w pierwszej kolejności pamietają. Pytając o strony odwiedzane, pokazujemy etykiety stron, jest to zatem pytanie wspomagane. Oba dostarczają nieco innej wiedzy i powinno się je traktować komplementarnie.
Kuba Antoszewski
odpowiedź