61 proc. rynku sprzedaży tabletów należy do Apple, ale udział ten gwałtownie spada

W II kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano ponad 15 milionów tabletów. Apple utrzymało pozycję lidera, ale zanotowało znaczący spadek udziału w rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale o 331 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 3,5 do 15,1 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 9,3 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 61 proc. rynkowego udziału. To jednak sporo mniej wobec 94 proc. rok wcześniej, a do spadku przyczyniła się rosnąca liczba konkurencyjnych platform.

30 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung, Acer, Asus czy Motorola. Żadnej z nich jak na razie nie udało się jednak zaoferować produkty, który stanowiłby realną konkurencję dla iPada.

Z kolei 5 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft, którego system Windows 7 w swoim tablecie wykorzystało m.in. Fujitsu, a 3 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - II kw. 2011 r.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?