SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Adblock Plus uruchamia platformę reklamową, chce oferować przyjazne, mało inwazyjne reklamy

Eyeo, producent znanego programu do blokowania reklam Adblock Plus otworzył internetową platformę, na której oferuje reklamy. Firma wyjaśnia, że sprzedaż reklam nie jest sprzeczna z ideą Adblocka Plus, bowiem na stronie są oferowane przyjazne i mało inwazyjne formaty, które mogą zaakceptować internauci.

Article

O uruchomieniu platformy o nazwie Acceptable Ads Platform Adblock Plus poinformował w komunikacie. Firma zaznacza, że platforma jest na razie w próbnej wersji beta, w ciągu nadchodzących miesięcy po zebraniu doświadczeń ma zostać poprawiona i wydana w oficjalnej wersji.

Według zapowiedzi z Acceptable Ads Platform może skorzystać każdy wydawca, od tych największych aż po drobnych blogerów. W serwisie mogą oni wybrać konkretny format reklamowy i zastosować go bez trudu na własnej stronie.

Reguły platformy są takie, że 80 proc. przychodu z konkretnej reklamy otrzyma wydawca, zaś pozostałe 20 proc. trafi do pośredników, wśród których jest Adblock Plus przejmujący 6 proc. przychodów.

Adblock Plus wyjaśnia, że idea platformy nie jest sprzeczna z tym, co robił do tej pory, czyli walką z agresywnymi reklamami i blokowaniem ich na witrynach wydawców. Reklamy oferowane na nowej platformie mają być bowiem przyjazne dla użytkowników i mało intruzywne i nie przeszkadzać w żadnym wypadku w przeglądaniu konkretnej strony.

Reklamy oferowane przez Adblocka Plus będą miały też tę dodatkową zaletę, że zostaną od razu zaakceptowane przez wtyczkę i nie będą blokowane na stronach wydawców. Jednocześnie Adblock Plus podkreśla, że będzie nadal blokował w sieci wszystkie agresywne formy reklamowe pojawiające się na stronach internetowych.

Ostatnio o Adblocku Plus stało się ponownie głośno, gdy sprzeciwił się Facebookowi, który wprowadził u siebie mechanizm dezaktywujący adblockery.

Według nowego raportu przygotowanego przez IAB Polska obecnie 36 proc. polskich internautów korzysta z narzędzi do blokowania reklam na stronach, a kolejne 14 proc. planuje je zastosować w najbliższym czasie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Adblock Plus uruchamia platformę reklamową, chce oferować przyjazne, mało inwazyjne reklamy

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
móha
bye bye adblock, przeszliscie na ciemna storne mocy
16 8
odpowiedź
User
:)
Szczyt hipokryzji
18 8
odpowiedź
User
zen
Czyli adblock wylaczy tez mozliwosc edytowania wlasnych filtrow ? Bo chyba normalne ze jak adblock wylaczy pewne reklamy w filtrach to kazdy uzytkownik doda je ponownie we wlasnym filtrze. No chyba ze chodzi o to ze 90 % uzywajacych adbloka bazuje tylko na gotowych filtrach i strata tych 10 % dla reklamodawcow i adbloka jest do przyjecia.
12 8
odpowiedź
User
Piotr
Całe szczęście, że Opera ma od niedawna własny, wbudowany adblock. Ten prawdziwy przepuszcza już za dużo reklam. Pożegnałem go uroczyście ze 2 m-ce temu...
12 8
odpowiedź
User
The On
uBlock Origin dla większości przeglądarek będzie najlepszym rozwiązaniem - otwarte źródła, dobre listy, pamięciożerność przynajmniej 40% mniejsza niż przy abp
9 9
odpowiedź