Aflofarm, Lidl i Kino Świat dużo więcej na reklamy - mocno w dół Unilever i T-Mobile (TOP 10)

W kwietniu br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Aflofarmu i Lidl Polska były o ponad 60 proc. wyższe niż rok wcześniej, a Kina Świat - prawie sześciokrotnie wyższe. Za to Unilever Polska i T-Mobila Polska ograniczyły wydatki prawie o połowę.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Aflofarm, Lidl i Kino Świat dużo więcej na reklamy - mocno w dół Unilever i T-Mobile (TOP 10)

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) w kwietniu br. wyniosły 2,59 mld zł, o 133,4 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 5,4 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w I kwartale br. cennikowo nakłady reklamowe zwiększyły się w skali roku o 7,8 proc. (więcej na ten temat). Natomiast według szacunków Starlinka faktyczny wzrost całego rynku reklamowego (z uwzględnieniem internetu) wyniósł 0,9 proc. (zobacz szczegóły).

Zdecydowanie największym marketerem niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W kwietniu br. jego cennikowe nakłady reklamowe wyniosły 111,08 mln zł, o 44,4 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 66,6 proc. w górę). O 63,7 proc. - z 27,22 mln zł do 44,56 mln zł - wzrosły wydatki Lidl Polska.

Z kolei cennikowy budżet reklamowy dystrybutora filmowego Kino Świat zwiększył się z roku na rok prawie sześciokrotnie - z 6,83 mln zł do 39,56 mln zł.

Więcej niż rok wcześniej wydały również Procter & Gamble Polska - o 8,9 mln zł (25,5 proc. w górę), L’Oréal Polska - o 9,41 mln zł (wzrost o 29,7 proc.) oraz P4, operator sieci Play - o 5,16 mln zł (19,8 proc. w górę).

Pozostali operatorzy telekomunikacyjni ograniczyli swoje budżety reklamowe. Wydatki Orange Polska zmalały o 8,14 mln zł (spadek o 16,1 proc.), Polkomtela - o 3,8 mln zł (11,4 proc. w dół), a T-Mobile Polska - o 22,51 mln zł (44,2 proc. w dół).

Jeszcze większy spadek niż T-Mobile zanotował Unilever Polska, którego nakłady zmalały o 28,24 mln zł (to 47 proc. w dół).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu