SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm największym reklamodawcą. W dół Procter & Gamble Polska, Ferrero, Lidl i USP Zdrowie (TOP 10)

Największym reklamodawcą w mediów pozainternetowych niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W lutym br. wydatki reklamowe zwiększyły Kino Świat, Orange i Nestle, a ograniczyły je Procter & Gamble, Ferrero, Lidl i USP Zdrowie.

fot. Shutterstock.comArticle

Z raportu Kantar Media (dane cennikowe netto) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że najwięcej pieniędzy w reklamę w mediach tradycyjnych zainwestowała w lutym br. firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, utrzymując tym samym pozycję lidera. Spółka wydała na wsparcie swoich produktów 185,6 mln zł, o 46,3 proc. więcej niż w lutym ub.r.

Drugie miejsce w zestawieniu zajął dystrybutor filmowy Kino Świat, który przeznaczył na reklamy 59,7 mln zł, 10,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła Orange Polska. Operator zostawił w mediach 38,2 mln zł, o 7,2 proc. więcej niż przed rokiem.

Więcej na reklamy przeznaczył w lutym br. również koncern Nestle Polska - jego budżet wzrósł o 18,2 proc., do 37,2 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

II 2014

II 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

126 918 399 zł

185 645 012 zł

46,3

KINO ŚWIAT

54 089 877 zł

59 662 957 zł

10,3

ORANGE POLSKA

35 642 081 zł

38 204 110 zł

7,2

NESTLE POLSKA

31 431 560 zł

37 165 884 zł

18,2

OLIMP LABORATORIES

b.d.

31 765 615 zł

b.d.

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

41 606 250 zł

30 530 808 zł

-26,6

FERRERO POLSKA

30 911 994 zł

28 609 324 zł

-7 zł

LIDL POLSKA

32 975 015 zł

28 405 026 zł

-13,9

USP ZDROWIE

39 122 680 zł

24 978 391 zł

-36,2

UNILEVER POLSKA

b.d.

24 061 503 zł

b.d.

Mniej na reklamę w tym roku wydały natomiast USP Zdrowie, Procter & Gamble Polska, Lidl Polska i Ferrero Polska. USP zredukowało budżet o 36,2 proc. (do niecałych 25 mln zł), Procter & Gamble Polska - o 26,6 proc. (do 30,5 mln zł), Lidl - o 13,9 proc. (do 28,4 mln zł), a Ferrero Polska - o 7,4 proc. (28,6 mln zł).

Do grona dziesięciu największych reklamodawców w mediach dołączyły w lutym br. Olimp Laboratories i Unilever Polska, będące rok wcześniej poza czołówką. Pierwsza firma wydała w zeszłym miesiącu na reklamy 31,8 mln zł, a druga - 24,1 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą. W dół Procter & Gamble Polska, Ferrero, Lidl i USP Zdrowie (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl