Aflofarm, Unilever i Polkomotel z mniejszymi wydatkami na reklamę po trzech kwartałach (Top10)

Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły po trzech kwartałach br. - rok do roku - o 7,7 proc. Najbardziej zwiększyła je firma Natur Produkt Zdrovit. Budżety reklamowe na media zredukowali Aflofarm Farmacja Polska, Unilever Polska i Polkomtel.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do września br. wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych wyniosły 22,78 mld zł. Oznacza to wzrost w porównaniu do tego samego okresu ub.r. o 7,7 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto,  bez rabatów).

Liderem reklamodawców pozostaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 1,39 mld zł. Marketer ten kolejny miesiąc redukuje budżet reklamowy – w omawianym okresie wydatki tej firmy spadły o 10,7 proc.Drugim największym reklamodawcą jest sieć handlowa Lidl Polska, która zwiększyła nakłady na reklamę w skali roku o 18,2 proc., z 459,8 mln zł do 543,4 mln zł.

Ścisłą trójkę zamyka Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w wysokości 464,4 mln zł, wyższymi w porównaniu z rokiem ub. o 62,9 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zenith-prognozy-wzrostu-na-rynku-reklamy-polska-i-swiat-raport,7171224858928769a ##

Wśród pozostałych firm z Top10 największych reklamodawców cztery znacząco zwiększyły inwestycje w promocję w tradycyjnych mediach. Euro-Net Warszawa wydał o 54,5 proc. więcej (do 341,5 mln zł). Procter&Gamble zwiększył budżet o 33,1 proc. (do 313,2 mln zł), USP Zdrowie – o 23,5 proc. (do 308,1 mln zł), a Terg - o 22,2 proc. (do 340,2 mln zł).

Więcej wydał też producent słodyczy - Ferrero Polska. Na reklamach tej firmy media zarobiły w tym roku 344 mln zł, czyli 14,6 proc. więcej niż rok temu.

O kilka procent swoje budżety zmniejszyli Unilever Polska i Polkomtel. Pierwszy marketer - o 6,1 proc., do 292,4 mln zł, a drugi - o 5,5 proc., do 284,1 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?