SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm wydaje na reklamy trzy razy więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat (TOP 10)

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która jest liderem na polskim rynku pod względem nakładów na reklamę, deklasuje innych marketerów. Wydaje tyle, co Orange, Lidl i Kino Świat razem wzięte.

Przez pierwszych dziesięć miesięcy br. najwięcej na wsparcie marketingowe w tradycyjnych mediach wydał, podobnie jak w ciągu ostatnich lat, Aflofarm Farmacja Polska (dane cennikowe Kantar Media). W promocję swoich marek zainwestował ponad 1,44 mld zł - 38,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.

Firma ta w ostatnim czasie promowała wiele swoich produktów, m.in. Natursept Lizaki na gardło, Valerin, Redblocker, Stymen, DX2. Z kolei w ostatniej reklamie Braveranu akcja toczy się na statku kosmicznym.

Na pozycję wicelidera reklamowego rankingu awansowała firma Orange Polska z wydatkami w wysokości 477,9 mln zł (1,4 proc. mniej w skali roku). Telekom od listopada realizuje nowy cykl reklamowy, już bez udziału rodziny Boskich z serialu „Rodzinka.pl”.

Trzecia lokata przypadła z kolei sieci dyskontów Lidl Polska, która zostawiła w mediach 442,5 mln zł (20,4 proc. więcej). Firma od początku września prowadzi kampanię z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy. Obecnie oboje zachęcają do udziału w akcji, w której Lidl premiuje zakupy książką kucharską z przepisami ich autorstwa.

Spośród pozostałych reklamodawców nakłady na wsparcie marketingowe zwiększyły w tym roku: Unilever Polska - o 29,2 proc. w skali roku, do 352,3 mln zł i P4, operator sieci Play - o 9 proc., do 319,5 mln zł.

Mniej wydały z kolei: dystrybutor filmowy Kino Świat (spadek o 16,8 proc., do 433,8 mln zł) i Procter & Gamble Polska (spadek o 25,7 proc., do 305,2 mln zł).

W tegorocznej czołówce najwięcej inwestujących w reklamę marketerów znalazły się Volkswagen Group Polska, Metro Group i Polkomtel. Poza nią trafiły natomiast USP Zdrowie, Ferrero Polska i L'Oreal Polska.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 042 034 413 zł

1 441 656 498 zł

38,4

ORANGE POLSKA

484 737 745 zł

477 906 951 zł

-1,4

LIDL POLSKA

367 611 534 zł

442 458 637 zł

20,4

KINO ŚWIAT

521 421 788 zł

433 785 596 zł

-16,8

UNILEVER POLSKA

272 750 500 zł

352 324 871 zł

29,2

P4

293 235 848 zł

319 497 346 zł

9

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

b.d.

316 343 455 zł

b.d.

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

410 731 173 zł

305 167 331 zł

-25,7

METRO GROUP

b.d.

289 247 517 zł

b.d.

POLKOMTEL

b.d.

282 635 773 zł

b.d.

razem

22 934 899 835 zł

24 351 044 257 zł

6,2

Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy trzy razy więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Rozdupany, Sralutany, Kutaspirazole i Pierdzixy górą!!! Szkoda!
odpowiedź
User
batty
kiedy zauwazycie fakt, iz wydatki Kino Świat są z palca ssane??? pora chyba urealnic przeliczniki dla dystrybutorow w kinach, bo można dojść do wniosku, że KŚ netto puszcza 30 mln PLN, a realnie jest tego pewnie z 6 mln PLN.....
odpowiedź
User
maszko
Aflofarm ma prezesów którzy sami negocjują wydatki w kluczowych ogolnopolskich mediach, np RMF czy Zet gdzie rabaty sięgają ponad 90%. Dom mediowy reprezentujący klienta np Orange jedzie na cenniku i rabatach negocjowanych rocznie np 70% czyli może wydawać tyle samo albo i więcej a i tak "cennikowo" kwoty bedą dużo wyższe.
odpowiedź