SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm wydaje na reklamy trzy razy więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat (TOP 10)

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która jest liderem na polskim rynku pod względem nakładów na reklamę, deklasuje innych marketerów. Wydaje tyle, co Orange, Lidl i Kino Świat razem wzięte.

Article

Przez pierwszych dziesięć miesięcy br. najwięcej na wsparcie marketingowe w tradycyjnych mediach wydał, podobnie jak w ciągu ostatnich lat, Aflofarm Farmacja Polska (dane cennikowe Kantar Media). W promocję swoich marek zainwestował ponad 1,44 mld zł - 38,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.

Firma ta w ostatnim czasie promowała wiele swoich produktów, m.in. Natursept Lizaki na gardło, Valerin, Redblocker, Stymen, DX2. Z kolei w ostatniej reklamie Braveranu akcja toczy się na statku kosmicznym.

Na pozycję wicelidera reklamowego rankingu awansowała firma Orange Polska z wydatkami w wysokości 477,9 mln zł (1,4 proc. mniej w skali roku). Telekom od listopada realizuje nowy cykl reklamowy, już bez udziału rodziny Boskich z serialu „Rodzinka.pl”.

Trzecia lokata przypadła z kolei sieci dyskontów Lidl Polska, która zostawiła w mediach 442,5 mln zł (20,4 proc. więcej). Firma od początku września prowadzi kampanię z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy. Obecnie oboje zachęcają do udziału w akcji, w której Lidl premiuje zakupy książką kucharską z przepisami ich autorstwa.

Spośród pozostałych reklamodawców nakłady na wsparcie marketingowe zwiększyły w tym roku: Unilever Polska - o 29,2 proc. w skali roku, do 352,3 mln zł i P4, operator sieci Play - o 9 proc., do 319,5 mln zł.

Mniej wydały z kolei: dystrybutor filmowy Kino Świat (spadek o 16,8 proc., do 433,8 mln zł) i Procter & Gamble Polska (spadek o 25,7 proc., do 305,2 mln zł).

W tegorocznej czołówce najwięcej inwestujących w reklamę marketerów znalazły się Volkswagen Group Polska, Metro Group i Polkomtel. Poza nią trafiły natomiast USP Zdrowie, Ferrero Polska i L'Oreal Polska.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 042 034 413 zł

1 441 656 498 zł

38,4

ORANGE POLSKA

484 737 745 zł

477 906 951 zł

-1,4

LIDL POLSKA

367 611 534 zł

442 458 637 zł

20,4

KINO ŚWIAT

521 421 788 zł

433 785 596 zł

-16,8

UNILEVER POLSKA

272 750 500 zł

352 324 871 zł

29,2

P4

293 235 848 zł

319 497 346 zł

9

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

b.d.

316 343 455 zł

b.d.

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

410 731 173 zł

305 167 331 zł

-25,7

METRO GROUP

b.d.

289 247 517 zł

b.d.

POLKOMTEL

b.d.

282 635 773 zł

b.d.

razem

22 934 899 835 zł

24 351 044 257 zł

6,2

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy trzy razy więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Rozdupany, Sralutany, Kutaspirazole i Pierdzixy górą!!! Szkoda!
17 8
odpowiedź
User
batty
kiedy zauwazycie fakt, iz wydatki Kino Świat są z palca ssane??? pora chyba urealnic przeliczniki dla dystrybutorow w kinach, bo można dojść do wniosku, że KŚ netto puszcza 30 mln PLN, a realnie jest tego pewnie z 6 mln PLN.....
12 9
odpowiedź
User
maszko
Aflofarm ma prezesów którzy sami negocjują wydatki w kluczowych ogolnopolskich mediach, np RMF czy Zet gdzie rabaty sięgają ponad 90%. Dom mediowy reprezentujący klienta np Orange jedzie na cenniku i rabatach negocjowanych rocznie np 70% czyli może wydawać tyle samo albo i więcej a i tak "cennikowo" kwoty bedą dużo wyższe.
13 8
odpowiedź
User
Maria Awaria
Rabaty są dla rynku bardzo podobne. Orange czy Aflofarm mają na tych samych poziomach. Po prostu Aflofarm działa bez szeregu procedur, przekonywania wyższych instancji co do wysokości budżetów marketingowych. Szybko podejmują podejmuje decyzje a nie jak w korporacji skostniale, wszyscy się boją, każdy musi coś udowodnić... w konsekwencji budżety się ścina. Tu właściciele wiedzą bo widzą jak działa reklama i dlatego się na niej nie oszczędza. Rozumiem, że artykuł jest zainicjowany przez Aflofarm, żeby przed negocjacjami z mediami przypomnieć mediom kto tu rządzi ;-P
12 9
odpowiedź
User
panprawda
Czyli Aflofarm nie wydaje więcej niż 100 baniek rocznie. :)
To jest prawda.
11 8
odpowiedź