Agata Rowińska szefową telewizji wPolsce.pl. „Pełnowartościowa stacja publicystyczno-informacyjna”

W ciągu najbliższych tygodni internetowa telewizja wPolsce.pl (Fratria) ma pojawić się w pierwszych sieciach kablowych. - Jesteśmy już blisko uzyskania koncesji z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski. Redaktorem naczelnym telewizji została Agata Rowińska.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Studio telewizyjne wPolsce.pl uruchomione zostało 19 czerwca br. Od początku ma charakter telewizji internetowej, lecz właściciel - spółka Fratria - dąży do zmiany tego stanu rzeczy. W serwisie emitowane jest przed południem kilkugodzinne pasmo publicystyczne, m.in. z wywiadami i przeglądami prasy. Gospodarzami są dziennikarze „W Sieci” i wPolityce.pl.

Michał Karnowski, który z ramienia Fratrii uruchamiał projekt, a także w pierwszej jego fazie odpowiadał zań całościowo, mówi nam, że Fratria jest już blisko uzyskania koncesji z KRRiT na nadawanie w sieciach kablowych. - Niedawno dostaliśmy z Rady prośbę o niewielkie uzupełnienie dokumentów, dosłownie detale. Dokumenty zostały już uzupełnione. Spodziewamy się, że na początku września zarówno będziemy mieli koncesję na nadawanie kablowe, jak i zaczniemy proces wprowadzania projektu do sieci kablowych - zapewnia.

Jak się dowiadujemy, do nadawcy zgłosiło się już kilkunastu lokalnych nadawców kablowych, a także kilka sieci hotelowych, z wnioskiem o nadawanie u nich programu wPolsce.pl. - Dopinamy te umowy - mówi krótko Michał Karnowski.

Zdaniem Karnowskiego, już we wrześniu telewizja Fratrii będzie nadawała jako pełnowartościowa stacja publicystyczno-informacyjna, z własnymi serwisami informacyjnymi, studiem sejmowym i nadająca na żywo. - Docelowo chcemy, żeby to było do 12 godzin transmisji na żywo. We wrześniu zaczniemy od 6 godzin, w okolicach stycznia powinniśmy dobić do tych 12 godzin na żywo - mówi Michał Karnowski.

Z początkiem sierpnia mianowano nową redaktor naczelną stacji - została nią Agata Rowińska. I to ona prowadzi teraz rekrutację: stacja szuka prezenterów i ludzi z tzw. zaplecza producenckiego. Docelowo zatrudnionych przy projekcie ma być co najmniej 10 osób.

Na stronie internetowej wPolityce.pl Michał Karnowski zaapelował do widzów o wsparcie projektu: - Plan rozwoju telewizji jest ostrożny, zakłada bardzo spokojną budowę krok po kroku - na więcej nie pozwala nam budżet. Jeśli jednak ktoś z państwa zechciałby to dzieło wesprzeć, to pojawiłaby się szansa na przyspieszenie - napisał. Stacji szczególnie brakuje narzędzi do relacjonowania na żywo wydarzeń z terenu. - Koszt uzupełnienia tego sprzętu (planujemy zastosować rozwiązania nowatorskie, wielokrotnie tańsze od używanych przez wielkie telewizje) szacujemy na ok. 100 tysięcy złotych. Gdyby była możliwość wsparcia z Państwa strony, to będziemy za nie bardzo wdzięczni. Każda pomoc przybliża nas do celu jaką jest zbudowanie służącej Polsce niezależnej stacji publicystyczno-informacyjnej - czytamy w apelu.

Według badania Gemius/PBI w drugiej połowie czerwca witrynę wPolsce.pl odwiedziło 72,6 tys. realnych użytkowników, którzy wykonali 146,7 tys. odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 6 minut i 6 sekund.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu