Agencja Opus B po wydzieleniu HiBrands bez 42 proc. wpływów, zysk spadł o 4,8 mln zł

W ub.r. agencja reklamowa Opus B zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 41,8 proc. do 11,17 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 7,7 do 2,85 mln zł. Wynika to m.in. z wydzielenia agencji brandingowej HiBrands jako osobnej spółki. Firma pozyskała 752,8 tys. zł z tarczy finansowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agencja Opus B po wydzieleniu HiBrands bez 42 proc. wpływów, zysk spadł o 4,8 mln zł

Działająca od 2019 roku agencja brandingowa HiBrands na przełomie 2019 i 2020 r. zaczęła działalność jako osobna spółka.

- Wtedy też, w styczniu 2020, zmniejszyło się zatrudnienie w Opus B z 90 do 60 osób, pozostałe 30 osób zatrudnione jest w agencji HiBrands. Od 2019 roku nie utraciliśmy ani jednego budżetu, również epidemia nie spowodowała zwolnień w naszej firmie - podkreśla Katarzyna Kobiela-Gędłek, PR manager w Opus B.

W ub.r. agencja Opus B przygotowała kampanie reklamowe m.in. dla marek Ranigast S.O.S. i Biotebal Max z portfolio Polpharmy, Biovitalu napojów, mrożonych owoców i warzyw oraz soków Hortex (od jesieni 2019 roku mrożonki promuje Mateusz Gessler), samochodów Hyundai, a także marek Ducros i Schwartz (produkowanych przez McCormick) na rynkach brytyjskim i francuskim.

Obecnie stałymi klientami Opus B są m.in.: BNP Paribas, Hortex Holding, Amway Europe Ltd, Amway International INC i Decathlon Polska, a projektowo agencja współpracuje m.in. z: firmami McCormick Polska (przy marce Kamis), Polpharma, Roleski, Mylan Healthcare i Velux.

W ub.r. jako klientów pozyskała firmy i marki Neonet, Kompania Piwowarska, : iRobot (DLF), Ducros oraz Schwartz (McCormick), a po wygranych przetargach utrzymała obsługę m.in. marek Biovital, Ranigast, Biotebal oraz firm Gedeon Richter i Berlin Chemie.

Koszty zmalały o jedną czwartą, 753 tys. zł od PFR

Wydatki operacyjne Opus B w ub.r. wyniosły 8,5 mln zł, po spadku o 25,3 proc. z 11,37 mln zł w 2019 roku. Nakłady na usługi obce zmalały z 7,08 do 5,63 mln zł, a na wynagrodzenia - z 2,7 do 2,05 mln zł.

Koszty zużycia materiałów i energii poszły w dół z 622 do 170,5 tys. zł, a amortyzacji - z 216,3 do 90,2 tys. zł. Natomiast pozostałe wydatki rodzajowe zwiększyły się ze 180,2 do 199,1 tys. zł.

Agencja otrzymała 752,8 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy finansowej oraz 90,6 tys. zł umorzenia wiosną ub.r. składek pracowniczych na ZUS.

Zysk dla wspólników

Dużo większy spadek przychodów niż kosztów Opus B przełożył się na mocne pogorszenie wyników zyskowności. Zysk sprzedażowy zmalał z 7,79 do 2,67 mln zł, a zysk brutto i netto - z 7,7 do 2,85 mln zł.

Wspólnikami agencji są Bogumił Budzik (ma 60 proc. udziałów) oraz Joanna Kozłowska-Miroch i Klaudia Cieślak (po 20 proc.). Pod koniec marca na walnym zebraniu zdecydowali, że cały zysk netto spółki z ub.r. zostanie im wypłacony.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa