SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro, E.Wedel i Lidl najsilniejszymi markami w Polsce

Marki Allegro, E.Wedel i Lidl to najsilniejsze brandy w polskiej części rankingu BrandIndex Inquiry, którego globalną wersję przygotowuje YouGov. Najsilniejszą marką na świecie jest natomiast Samsung.

Międzynarodowa firma YouGov zajmująca się badaniami rynku i analizą danych przygotowuje co roku ranking Best Brands, który przedstawia najlepsze i najprężniej rozwijające się marki na całym świecie. Agencja badawcza Inquiry - polski partner YouGov -sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce.

Ranking Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex, który jest miarą ogólnej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji.

Najsilniejszą marką w Polsce Allegro

W ciągu roku YouGov zbiera dane z milionów ankiet realizowanych dla kilku tysięcy marek w wielu krajach na całym świecie, w tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

W tym roku po raz kolejny Inquiry publikuje ranking dla marek monitorowanych w Polsce. Przedstawia też listę TOP 10 najsilniejszych marek (spośród ok. 400 marek monitorowanych w 11 kategoriach) oraz TOP Improvers – marki, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z ubiegłym rokiem.

W Polsce czołowe miejsca w rankingu YouGov Best Brands zajmują: Allegro, E. Wedel , Lidl. Poza podium w pierwszej dziesiątce znalazły się  marki Rossmann (w kategorii sieci detalicznych), Winiary, Pudliszki, Biedronka, Lubella, Milka i Łaciate.

W osobnym rankingu wyróżniono te firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do ubiegłego roku. W ubiegłym roku w Polsce największy wzrost indeksu zanotowały sieci Action, Uniqa, Rossmann (w kategorii aplikacje zakupowe/ecommerce), Sinsay, Glovo, Dino, Żabka Cafe, Nike, Dealz i TEDI.

- Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Zdobycie tak silnej pozycji to ogromne osiągnięcie, szczególnie nas zatem cieszy, że wśród TOP 10 znajdują się polskie marki. Krajobraz jednak cały czas się zmienia, a kolejni gracze inwestują w rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w  rankingu Top Improvers - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Podium marek w rankingu globalnym tworzą Samsung, Google i YouTube. Kolejne miejsca zajmują Netflix, Shopee i WhatsApp.

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. Inquiry współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2022 r. monitorowano w Polsce ok. 400 marek w 11 kategoriach.

Dołącz do dyskusji: Allegro, E.Wedel i Lidl najsilniejszymi markami w Polsce

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zenada
W moim Lidlu wola wyrzucić produkty nizhe na czas przecenić. Przykład z dzis. Pstrągi z datą ważności do jutra przecenili dziś przed zamknięciem sklepu. Sorry ale czy oni chca zatruć konsumentów????
0 0
odpowiedź
User
mike
W moim Lidlu wola wyrzucić produkty nizhe na czas przecenić. Przykład z dzis. Pstrągi z datą ważności do jutra przecenili dziś przed zamknięciem sklepu. Sorry ale czy oni chca zatruć konsumentów????


Dzisiaj kupujesz, jutro zjadasz! Co w tym dziwnego?
0 0
odpowiedź
User
mike
Wiele było silnych marek które finalnie okazały się być warte 1 dolara.
0 0
odpowiedź