ROZWIŃ

Allegro, E.Wedel i Lidl najsilniejszymi markami w Polsce

Marki Allegro, E.Wedel i Lidl to najsilniejsze brandy w polskiej części rankingu BrandIndex Inquiry, którego globalną wersję przygotowuje YouGov. Najsilniejszą marką na świecie jest natomiast Samsung.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
5 komentarzy

Międzynarodowa firma YouGov zajmująca się badaniami rynku i analizą danych przygotowuje co roku ranking Best Brands, który przedstawia najlepsze i najprężniej rozwijające się marki na całym świecie. Agencja badawcza Inquiry - polski partner YouGov -sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rossmann-allegro-empik-najlepsi-pracodawcy-handel-ile-placa ##

Ranking Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex, który jest miarą ogólnej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji.

Najsilniejszą marką w Polsce Allegro

W ciągu roku YouGov zbiera dane z milionów ankiet realizowanych dla kilku tysięcy marek w wielu krajach na całym świecie, w tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

W tym roku po raz kolejny Inquiry publikuje ranking dla marek monitorowanych w Polsce. Przedstawia też listę TOP 10 najsilniejszych marek (spośród ok. 400 marek monitorowanych w 11 kategoriach) oraz TOP Improvers – marki, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z ubiegłym rokiem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-zabka-cafe-najchetniej-rekomendowane-marki-w-polsce ##

W Polsce czołowe miejsca w rankingu YouGov Best Brands zajmują: Allegro, E. Wedel , Lidl. Poza podium w pierwszej dziesiątce znalazły się  marki Rossmann (w kategorii sieci detalicznych), Winiary, Pudliszki, Biedronka, Lubella, Milka i Łaciate.

grafika

W osobnym rankingu wyróżniono te firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do ubiegłego roku. W ubiegłym roku w Polsce największy wzrost indeksu zanotowały sieci Action, Uniqa, Rossmann (w kategorii aplikacje zakupowe/ecommerce), Sinsay, Glovo, Dino, Żabka Cafe, Nike, Dealz i TEDI.

grafika

- Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Zdobycie tak silnej pozycji to ogromne osiągnięcie, szczególnie nas zatem cieszy, że wśród TOP 10 znajdują się polskie marki. Krajobraz jednak cały czas się zmienia, a kolejni gracze inwestują w rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w  rankingu Top Improvers - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najwyzsze-oceny-wsrod-sklepow-specjalistycznych-dla-rtv-euro-agd-decathlonu-i-castoramy ##

Podium marek w rankingu globalnym tworzą Samsung, Google i YouTube. Kolejne miejsca zajmują Netflix, Shopee i WhatsApp.

grafika

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. Inquiry współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2022 r. monitorowano w Polsce ok. 400 marek w 11 kategoriach.

Komentarze (5)
paprotka
8 lat temu

Rozumiem, że organizatorzy tego konkursu dostali od ILM pozwolenie na korzystanie z fontu Star Wars? Bo jeśli nie, to jest to zwykła, buraczana kradzież- co śmieszniejsze dokonana przez środowisko, które o copyrighcie powinno mieć jako takie pojęcie.

Krasawica
8 lat temu

Z tego, co pamiętam z książek, to tzw. akcja ,,Hiacynt" polegała na pałowaniu i aresztowaniu gejów przez milicję obywatelską czyli policję ustroju słusznie minionego. Pytanie, czy o tym jest ww. nagrodzony scenariusz, a jeśli tak, to czy to jest temat na I nagrodę I konkursu województwa mazowieckiego, tj. Radomia, Płocka czy Ostrołęki. No właśnie. PS. Czy Mazovia Warsaw film commission przestrzega ustawy o języku polskim?

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów