Allegro i WP.pl wyprzedziły Onet, a Polska Press Grupę Gazeta.pl. Rossmann PL przed Instagramem (Gemius/PBI z czerwca)

W czerwcu br. Allegro.pl miało więcej użytkowników niż WP.pl i Onet.pl, a aplikacja mobilna Rossmann PL wyprzedziła Instagrama. Liderem zasięgowym w polskim internecie jest niezmiennie Google przed Facebookiem, a na najdłużej użytkowników przyciągają Wirtualna Polska i TVP.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,14 mln realnych użytkowników, czyli 93,24 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam prawie 6 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 27 minut i 19 sekund.

W czerwcu ub.r. Grupa Google zanotowała 96,15 proc. zasięgu i 6,72 mld odsłon (porównywanie zmiany liczby użytkowników w takim ujęciu jest mało miarodajne, bo w ciągu rok znacząco wzrosła łączna liczba polskich internautów).

Przeglądarkowa wersja Facebooka miała w minionym miesiącu 21,92 mln użytkowników, 2,48 mld odsłon oraz 24 minuty i 37 sekund średniego dobowego czasu korzystania. Zasięg serwisu w skali roku nieco zmalał - z 78,87 do 78,18 proc.

Spadki zasięgu zanotowali też czołowi polscy wydawcy - w przypadku Grupy Wirtualna Polska ten wynik zmalał z 76,91 do 76,05 proc., a liczba odsłon z 2,82 do 2,69 mld, a w przypadku Grupy Ringier Axel Springer Polska zasięg poszedł w dół z 76,28 do 72,03 proc., a liczba odsłon z 2,58 do 1,89 mld.

Z kolei Grupa Polska Press pod względem zasięgu i liczby odsłon wyprzedziła Grupę Gazeta.pl. W skali roku przy niewielkim spadku zasięgu (z 58,85 do 58,28 proc.) zanotowała wzrost z 490,1 do 678,6 mln odsłon. Natomiast zasięg Grupy Gazeta.pl zmalał z 59,38 do 55,81 proc., a liczba odsłon z 637,1 do 518,4 mln.

W serwisach i aplikacjach Telewizji Polskiej przeciętny internauta spędzał w ciągu doby 33,5 minuty, a w przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 32 minuty i 15 sekund.

Łączna liczba internautów w Polsce została oszacowana w czerwcu br. na 28 mln, z czego na komputerach sieć przeglądało 22,2 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,4 mln. Przed rokiem internautów było 27,2 mln, w tym 23,2 mln korzystający z komputerów, a 22 mln z urządzeń mobilnych.

grafika

Wśród domen liderem jest niezmiennie Google, przy czym obecnie z adresem google.com (w minionym miesiącu miał 25,21 mln użytkowników, 89,93 proc. zasięgu i 4,95 mld odsłon), a przed rokiem jako google.pl (23,39 mln użytkowników, 85,85 proc. zasięgu i 4,73 mld odsłon).

Drugi jest Facebook z wynikami identycznymi jak w zestawieniu wydawców, natomiast na trzecie miejsce wskoczyło Allegro.pl, w którym 16,62 mln internautów wykonało 1,08 mld odsłon i spędzało w ciągu doby średnio 12 minut i 24 sekundy. W skali roku Allegro zanotowało niewielki spadek zasięgu - z 60,61 do 59,27 proc. Mimo to wyprzedziło Onet.pl, którego zasięg zmalał z 63,72 do 57,78 proc., a liczba odsłon z 1,59 do 1,34 mld.

Nad Onet wskoczyła też WP.pl - rok do roku jej zasięg spadł z 58,14 do 57,99 proc., a liczba odsłon z 1,84 do 1,73 mld.

Allegro i WP.pl wyprzedziły Onet także z miesiąca na miesiąc - w maju br. ten ostatni portal miał 17,46 mln użytkowników i 60,96 proc. zasięgu, Allegro.pl zanotowało 17,23 mln użytkowników i 1,28 mld odsłon, a WP.pl - 16,51 mln użytkowników i 1,87 mld odsłon.

W zeszłym miesiącu przeciętny użytkownik o2.pl spędzał tam średnio 31 minut i 49 sekund dziennie, a w przypadku WP.pl było to 30 minut i 39 sekund.

grafika

Na komputerach Grupa Google zanotowała w czerwcu br. 20,86 mln użytkowników (co dało 74,4 proc. zasięgu), 2,82 mld odsłon oraz 29 minut i 42 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.

YouTube przy 16,65 mln użytkowników miał 552,6 mln odsłon oraz 13 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby, a Facebook zanotował 16,31 mln odwiedzających, 1,1 mld odsłon oraz 24,5 minuty przeciętnego czasu korzystania.

W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska odwiedzający spędzał przez dobę średnio 37 minut i 27 sekund, w przypadku Grupy Interia.pl - 36 minut i 13 sekund, a w przypadku Grupy TVN - 35 minut i 49 sekund.

grafika

Google.com miało na komputerach 19,72 mln odwiedzających, 2,2 mld odsłon oraz 28 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania w ciągu doby.

Allegro.pl jest przed WP.pl i Onetem, ale tylko pod względem liczby użytkowników i zasięgu. Pierwsza domena zanotowała 11,34 mln odwiedzających i 640,1 mln odsłon, druga - 10,37 mln użytkowników i 868,8 mln odsłon, a trzecia - 10,13 mln użytkowników i 716,9 mln odsłon. W identycznej kolejności były rok temu.

Na o2.pl odwiedzający spędzał przez dobę 37 minut i 14 sekund, a na WP.pl - 33 minuty i 43 sekundy.

grafika

W internecie mobilnym Grupa Wirtualna Polska dzięki wzrostowi zasięgu rok do roku z 54,1 do 56,14 proc. wyprzedziła Grupę Ringier Axel Springer Polska, która zanotowała spadek z 55,77 do 54,23 proc. W przypadku pierwszego wydawcy liczba odsłon zwiększyła się z 1,19 do 1,46 mld, a w przypadku drugiego zmalała z 1,47 do 1,05 mld.

Liderem jest niezmiennie Grupa Google, w której serwisach i aplikacjach w zeszłym miesiącu 20,1 mln internautów wykonało 3,17 mld odsłon oraz spędzało średnio 14 minut i 5 sekund w ciągu doby.

grafika

Google.com w mobile’u zanotowało 19,21 mln użytkowników, 2,76 mld odsłon oraz 14 minut i 5 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Na YouTubie przeciętny użytkownik spędzał w ciągu doby 21 minut i 59 sekund, a na WP.pl - 10 minut i 13 sekund.

grafika

W dziesiątce najpopularniejszych aplikacji mobilnych jest sześć należących do Google’a (Google, YouTube, Mapy Google, Gmail, Dysk Google i Zdjęcia Google), trzy będące własnością Facebooka (Messenger, Facebook i WhatsApp) oraz Rossmann PL.

Ta ostatnia jest zdecydowanym liderem wśród aplikacji zakupowych - z 6,69 mln użytkowników w czerwcu wyprzedza nie tylko AliExpress (3,9 mln), OLX.pl (3,78 mln), Lidl Plus (3,69 ml) i Allegro (3,44 mln), lecz także Instagram (6,69 mln).

Przed rokiem OLX.pl z 3,16 mln użytkowników i Instagram z 3,11 mln wyprzedzały Rossmann PL mający wtedy 3 mln odwiedzających.

grafika

Liczebność próby: N= 168003. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z IV kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem