SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Antena HD ma 0,36 proc. udziału w rynku telewizyjnym. „Wyniki dość obiecujące”

Nowy kanał Antena HD po dziewięciu dniach nadawania ogląda średnio 24 tys. widzów, co daje stacji 0,36 proc. udziału w rynku. - Szykujemy sporo hitowych pozycji programowych na czerwiec, w tym zarówno produkcji własnych, jak i zakupów zagranicznych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel Grupy MWE Networks.

fot. Shutterstock.comArticle

Antena HD jest nową stacją Grupy MWE Networks, która rozpoczeła nadawanie w sobotę, 1 maja 2021 roku. Kanał powstał w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji stacji ATM Rozrywka. Dzięki otrzymanej koncesji na nadawanie na MUX-1 stacja ma ogólnopolski zasięg. Kanał początkowo miał się nazywać Silver TV, ale ze względu na spór z Beatą Borucką - która kilka miesięcy temu uruchomiła telewizję internetową - również jako „Silver TV” - nazwa kanału została zmieniona.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia minutowa widownia Antena HD od startu do 9 maja 2021 roku wyniosła 24,3 tys. osób. Przełożyło się to na 0,36 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,38 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,41 proc. w grupie od 16 do 59 lat - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników oglądalności kanału Antena HD (dawniej Silver TV). Wciąż trwa proces podpisywania umów z platformami satelitarnymi oraz operatorami kablowymi, dlatego zasięg techniczny kanału Antena HD jeszcze na pewno znacznie wzrośnie. Dodatkowo stale rozbudowujemy ofertę programową. Szykujemy sporo hitowych pozycji programowych na czerwiec, w tym zarówno produkcji własnych, jak i zakupów zagranicznych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel Grupy MWE Networks. - Cieszymy się też, że widzowie doceniają jakość HD. Należy podkreślić, że jesteśmy pierwszym nadawcą komercyjnym z kanałem HD w ogólnopolskiej naziemnej telewizji cyfrowej - dodaje.

Spośród poszczególnych dni stacja Antena HD najchętniej oglądana była 3 maja br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 42,2 tys. osób w 4+ (0,54 proc. udziału w 4+).

"Dane dla Antena TV są dość obiecujące"

Jak zauważa Rafał Maślanka - senior multiscreen planner/buyer z agencji One House - po pierwszych dziewięciu dniach nadawania wynik średniej liczby widowni w całej populacji cechuje się sporą zmiennością. - Start w długi weekend majowy miał swoje maxima na poziomie ponad 40 tys. widzów, a dla grupy 16-59 było to ok. 25 tys. widzów. Obecnie ta zmienna stabilizuje się w okolicach 21-27 tys. widzów w całej populacji - komentuje.

- Porównując do niedawnego marcowego debiutu na MUX stacji TV, wprawdzie o innym profilu, ale jednak stacji nowej - TVP Kobieta, możemy uznać, że dane dla Antena TV są dość obiecujące. Dla TVP Kobieta bowiem, średnia wielkość widowni (4+) nie przekroczyła 20 tys. A bywały dni, kiedy stacja TVP Kobieta notowała 5-6 tys. średniej wielkości widowni - analizuje ekspert.

Antena HD to filmowo-rozrywkowy kanał z licznymi elementami lifestylowymi i edukacyjnymi skierowany jest dla osób w wieku 50 i więcej lat. Wśród pierwszych emitowanych pozycji programowych znajdują się „Moda na sukces”, „Matki, żony i kochanki”, „Tata a Marcin powiedział”, „Kabaretowy szał” czy magazyn poradnikowy „Cyfrowy Niezbędnik” (pierwsza własna produkcja stacji, którą prowadzi Paweł Pilarczyk).

Za sprzedaż reklam nowej stacji odpowiada Biuro Reklamy Telewizji Polskiej. Antena HD to dziesiąta stacja nadawcy w ofercie brokera, który dotychczas był odpowiedzialny za sprzedaż reklam i sponsoringu w: Adventure, Home TV, Nuta.TV, Power TV, Gold TV, Top Kids, Top Kids JR, Biznes24 oraz Filmax. TVP i nadawca Michał Winnicki współpracują od 2019 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Antena HD ma 0,36 proc. udziału w rynku telewizyjnym. „Wyniki dość obiecujące”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ocet the top
Programowo to najsłabsza oferta na mux. Koncepcji Silver tam nie ma. W innych kanałach muxowych jest jej więcej!
odpowiedź
User
Karolina
To chyba dużo więcej niż TVP Kobieta po 2 miesiącach działania i sporej promocji w TVP1 i TVP2
odpowiedź
User
Hs
@Karolina - tak, ale Kobieta TV, działa w muxie, gdzie nie jest wszędzie odbierany jak Antena Tv
odpowiedź