AT&T wciąż najcenniejszą marką telekomunikacyjną na świecie

Marka AT&T utrzymała pozycję lidera w kategorii dostawców usług telekomunikacyjnych w siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.

km
km
Udostępnij artykuł:

W tegorocznym rankingu marka AT&T straciła 1%, osiągając wartość wynoszącą 68,9 mld USD. Mimo tego spadku amerykański gigant telekomunikacyjny poradził sobie lepiej niż cały sektor, który odnotował spadek o 7%. Z wyjątkiem trzech graczy spadła wartość wszystkich spółek telekomunikacyjnych.

Największym wygranym okazał się Verizon, który wyprzedził zarówno prowadzącą obecnie ekspansję poza swoim krajem macierzystym markę China Mobile (nr 3 z wartością 47 mld USD), jak i Vodafone (nr 4, wartość 43 mld USD), osiągając wzrost o 15% przy wartości marki 49,2 mld USD. Verizon zyskał głównie dzięki temu, że był drugim operatorem w USA oferującym iPhone’a (po zakończeniu umowy Apple z AT&T na wyłączność dystrybucji tych urządzeń). Zawarł również umowę partnerską z firmą Vodafone w celu obsługiwania klientów z segmentu przedsiębiorstw międzynarodowych.

Japońskiemu NTTDoCoMo udało się zwiększyć wartość marki o 3% (16 mld USD) i zająć miejsce 7. Natomiast indyjski Airtel, który z powodzeniem podbija rynek afrykański i jest na dobrej drodze, aby dobrze wykorzystać wzrost gospodarczy obserwowany w krajach Afryki Subsaharyjskiej, zadebiutował w rankingu na miejscu 9. z wartością marki 11,5 mld USD.

„Branża telefonii komórkowej była w pewnym stopniu chroniona przed recesją, gdyż telefonia komórkowa, to jedna z niewielu dziedzin, w których konsumenci niechętnie godzą się na ograniczenia lub rezygnację z usług. Przyszłość może jednak rysować się mniej różowo, gdyż zmiana operatora będzie coraz łatwiejsza. W tym wyścigu wygrywać będą te sieci telekomunikacyjne, które będą upraszczać złożone taryfy i na nowo przyjrzą się temu, co oferują swoim klientom (tzw. doświadczenie konsumenckie). Jak dotąd nikt tego jeszcze w pełni nie dokonał." - stwierdził Peter Walshe, global brand director w Millward Brown.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych