SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Auto Świat” i „TopGear” tracą czytelników, „Motor” liderem pism motoryzacyjnych

W lutym br. wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników pozycję lidera utrzymał „TopGear”. Największym wzrostem pochwalić się może „Auto-Moto”, z kolei najwięcej stracił „Świat Motocykli”.

okładka

okładka "Motor"

W lutym 2013 roku liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem lutego 2012 roku wzrosła o 13,88 proc. i wyniosła 115 979 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 9,57 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 83 397 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w lutym 2013 roku wyniósł 62 160 egz., po spadku o 8,28 proc.

Na drugą lokatę (z miejsca trzeciego) awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zwiększyła się o najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,20 proc. do 48 680 egz.

Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 12,94 proc. i wyniosła 43 824 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.

Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli”, którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,93 proc. i ostatecznie wyniósł 17 569 egz.

Wirtualnemedia.plluty
20132012
ZKDPSprzedaż ogółem
TytułTygodniki
Motor115979101842
Auto Świat8339792226
 Miesięczniki
Top Gear6216067774
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych4868041183
Auto Świat Poradnik4382450335
Auto Motor i Sport3009930018
Świat Motocykli1756920899
Automobilista85649650
Classic Auto76647407


W lutym 2013 roku w porównaniu do stycznia 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród miesięczników motoryzacyjnych (o 65,38 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - było to 4,50 proc.

Wirtualnemedia.pl2013
lutystyczeń
ZKDPSprzedaż ogółem
TytułTygodniki
Motor11597986637
Auto Świat8339784324
 Miesięczniki
Top Gear6216037586
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych4868046414
Auto Świat Poradnik4382445553
Auto Motor i Sport3009931518
Świat Motocykli1756917703
Automobilista85648894
Classic Auto76647188
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Auto Świat” i „TopGear” tracą czytelników, „Motor” liderem pism motoryzacyjnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ZWR
Czasem oglądam Auto Świat i Motor, z trudem dopatrując się między nimi różnic. Najbardziej mnie śmieszą omówienia, porównania, testy itp. samochodów za 100, 150 tys. zł. To jest dobre, ale w Niemczech. W Polsce wciąż brakuje tygodnika motoryzacyjnego uwzględniającego miejscowe realia. Może niektórzy lubią czytać o wielkich wypasionych furach, ale namawiałbym panów redaktorów tych pism do zejścia na ziemię.
odpowiedź
User
gość
Czyli, że co, że mają pisać o Astrach za 4 tyś.
odpowiedź
User
BUBA
Miedzy ASTRAMI za 4000tysie, a samochodami za 150 000 , chyba cos jeszcze jest, albo?
odpowiedź
User
jacek
W ubiegłym roku sprzedano u nas ponad 8 tysięcy Mercedesów i ponad 5 tysięcy Audi i BMW... że o bardziej ekskluzywnych markach nie wspomnę. To, że Ciebie stać tylko na wypierdzianego Golfa za kilka tysięcy nie znaczy, że inni nie szukają droższych, nowych aut.
odpowiedź
User
BUBA
Jacku SUPER! Tylko, ze tu chodzi o proporcje.
odpowiedź