Autoodnawialne subskrypcje cyfrowe „Rzeczpospolitej” urosły w I kwartale o 50 proc.

Wydawca „Rzeczpospolitej” podsumował rozwój liczby subskrypcji cyfrowych w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku. Zwiększone zainteresowanie wiarygodnymi treściami spowodowane wybuchem wojny Rosji z Ukrainą doprowadziło do skokowego wzrostu ich liczby. Gremi Media nie podaje jednak liczby subskrypcji. Średni przychód na użytkownika w ub.r. wyniósł natomiast kilkadziesiąt złotych.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Autoodnawialne subskrypcje cyfrowe „Rzeczpospolitej” urosły w I kwartale o 50 proc.
(fot. materiały prasowe)

W drugiej połowie minionego roku Gremi Media zakończyła pierwszy etap szeroko zakrojonej transformacji technologicznej poprzez uruchomienie portalu Rp.pl powiązanego z dziennikiem „Rzeczpospolita” i opartego na nowym systemie zarządzania treścią. Pozwoliło to, wraz z wdrożonymi wcześniej nowymi systemami e-commerce i paywall, na rozszerzenie oferty produktowej o dostępy do informacyjnej witryny internetowej z płatnościami w systemie autoodnawialnym. Wzbogacono w ten sposób portfolio produktów dodając ofertę dla użytkownika indywidualnego obok oferowanych wcześniej biznesowych pakietów okresowych zapewniających dostęp do pełnych treści eksperckich na znacznie wyższym poziomie cenowym.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grzegorz-hajdarowicz-spolka-kci-wydawca-rzeczpospolita-parkiet,7169852185016449a ##

Konflikt zbrojny za wschodnią granicą Polski istotnie zwiększył zainteresowanie użytkowników indywidualnych wiarygodnymi treściami wysokiej jakości z godnych zaufania źródeł. Doprowadziło to do skokowego wzrostu liczby aktywnych płatnych pakietów w systemie autoodnawialnym aż o 49,2 proc. w pierwszym kwartale bieżącego roku. Tym samym stały się one liczniejsze od oferowanych od wielu lat pakietów w modelu okresowym. Liczba wszystkich dostępów do witryny rp.pl wzrosła w pierwszych trzech miesiącach o 34,4 proc., a globalna liczba subskrypcji cyfrowych obejmujących również pełne e-wydania dziennika „Rzeczpospolita” była na koniec marca wyższa o 16,4 proc. od grudnia ub.r.

„Nie ścigamy się z konkurencją na bezwzględne liczby subskrypcji cyfrowych. Nie sprzedajemy ich w pakietach, nie stosujemy ekwiwalentów reklamowych i nie dodajemy do innych produktów. Rzeczpospolita jest produktem premium, a nasze gotówkowe ARPU [średni przychód na użytkownika - red.] w minionym roku wynosiło dzięki temu kilkadziesiąt, a nie kilka złotych miesięcznie. Pierwszy kwartał pokazuje z kolei, że zainteresowanie wiarygodnymi treściami rośnie również wśród indywidualnych użytkowników i przekłada się na popularność naszych nowych masowych produktów” – powiedział cytowany w komunikacie Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media SA

„W minionym roku udział przychodów z produktów cyfrowych i reklamy internetowej osiągnął w wydawnictwie poziom 40 proc., a w grupie kapitałowej przekroczył 45 proc, Nowa oferta dla indywidualnego odbiorcy pomoże nam dynamicznie zwiększać ten udział w kolejnych latach” – dodał.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rzeczpospolita-i-parkiet-drozeja,7170076667754625a ##

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana