SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BBDO Warszawa bez 30 proc. przychodów i z 6,6 mln zł zysku

W ub.r. agencja reklamowa BBDO Warszawa, należąca do koncernu Omnicom Group, zanotowała spadek wpływów o 30,1 proc. do 25,22 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 7,6 do 6,62 mln zł.

Igor Kaleński, prezes BBDO WarszawaArticle

Przychody BBDO Warszawa rok do roku zmniejszyły się z 36,09 do 25,22 mln zł. Wpływy od innych podmiotów z koncernu Omnicom Group spadły z 2,57 do 2,34 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS agencja podkreśliła, że w ub.r. „znacząco rozszerzyła świadczenie usług w obszarze e-commerce dla międzynarodowych klientów”. Wyliczyła, że jej klientami były m.in. Frito Lay, HP, Mars, Mercedes, Pepsi i SCA.

Koszty prawie 30 proc. w dół

Wydatki operacyjne BBDO Warszawa poszły w dół z 33,36 do 23,41 mln zł, czyli o 29,8 proc. Wynika to głównie ze spadku kosztów usług obcych z 23,67 do 13,71 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 7,25 do 7,63 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,468 do 1,475 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na amortyzację zmniejszyły się z 237,3 do 153,4 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 221,7 do 139,9 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 431 do 211,9 tys. zł. Z kolei pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 3 do 206,8 tys. zł.

3,5 mln zł na dywidendę

Wyniki rentowności agencji znacząco się zmniejszyły. Zysk sprzedażowy zmalał z 2,73 do 1,81 mln zł, zysk operacyjny - z 2,77 do 1,69 mln zł, zysk brutto - z 8,14 do 6,98 mln zł, a zysk netto - z 7,6 do 6,62 mln zł.

Bezpośrednio jedynym udziałowcem BBDO Warszawa jest brytyjska spółka BBDO EMEA. Pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu zdecydowała, że z zysku netto z ub.r. 3,5 mln zł zostanie przeznaczone na dywidendę, a 3,12 mln zł trafi na kapitał zapasowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BBDO Warszawa bez 30 proc. przychodów i z 6,6 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl