Bez lockdownu właściciel Reserved i House z małym wzrostem w e-commerce

Według wstępnych danych od lutego do kwietnia br. przychody koncernu odzieżowego LPP, właściciela marek Reserved, House, Cropp, Sinsay i Mohito, zwiększyły się rok do roku o 45 proc. do 3,415 mld zł, a zysk operacyjny - z 87 do 205 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy grupy LPP ze sklepów stacjonarnych poszły w górę o 76 proc. - z 1,362 do 2,4 mld zł.

Natomiast przychody z e-commerce zwiększyły się nieznacznie - o 3 proc. do 1,015 mld zł. Tak niska dynamika w dużym stopniu wynika z tego, że w pierwszych miesiącach w ub.r. w wielu krajach, w których działa firma, w związku z epidemią zamknięte były sklepy niespożywcze.

W konsekwencji udział e-commerce w przychodach LPP zmalał z 42 do 30 proc.

Większy zysk LPP przy niższej marży

Zysk sprzedażowy brutto grupy LPP poszedł w górę z 1,3 do 1,83 mld zł, a marża brutto zmniejszyła się z 55,5 do 53,6 proc.

Koszty operacyjne wzrosły dużo słabiej od przychodów - o 34 proc. do 1,61 mld zł. Natomiast łączna powierzchnia sklepów stacjonarnych firmy zmalała o 13 proc. - z 1,512 do 1,317 tys. metrów kwadratowych.

grafika

LPP spisało 335 mln zł na straty w Rosji

Na przełomie lutego i marca dokonała odpisu w kwocie 335 mln zł na potencjalnie nierentowne sklepy w Rosji oraz w wysokości 273 mln zł na aktywa w Ukrainie.

grafika

- 335 mln zł odpisów wartości aktywów w Rosji obciążyło ubiegłoroczne koszty. Około połowy sklepów w Rosji spisaliśmy. To oznacza, że w kolejnych kwartałach pewnie pojawią się następne odpisy związane ze spółką rosyjską - powiedział w zeszłym tygodniu na konferencji prasowej Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

LPP poinformowało w prezentacji, że zamknięto 553 salony w Rosji (odpis dotyczy 251 sklepów) oraz 159 salonów w Ukrainie (156 mln zł odpisów na salony, 117 mln zł odpisów na zapasy).

grafika

Większość przychodów LPP z Reserved i Sinsay

W zeszłym roku finansowym, od lutego ub.r. do stycznia br., koncern LPP zanotował wzrost przychodów o ok. 80 proc. do 14,03 mld zł i wyniku netto ze 190,1 mln zł straty do 953,5 mln zł zysku.

Zysk operacyjny grupy LPP w minionym roku finansowym wzrósł do 1,479 mld zł ze 153 mln zł. EBITDA grupy wyniosła blisko 2,63 mld zł, co oznacza wzrost o 114,2 proc. rdr, a przychody wyniosły 14,03 mld zł wobec 7,85 mld zł rok wcześniej (wzrost o ok. 80 proc. rdr).

Największą marką LPP pod względem przychodów pozostaje Reserved. W zeszłym roku jej wpływy zwiększyły się o 55,4 proc. do 5,386 mld zł.

Podobną dynamikę sprzedaży zanotowały marki Cropp, House i Mohito. Natomiast wpływy z Sinsay poszły w górę o 163,9 proc. do 4,587 mld zł.

grafika

Liczba sklepów stacjonarnych Sinsay zwiększyła się z ciągu roku z 434 do 743. Równocześnie przybyło 36 sklepów marki House, 29 marki Cropp, 8 marki Mohito i 7 marki Reserved.

Ta ostatnia pozostaje największą marką grupy LPP pod względem powierzchni handlowej - 447 jej sklepów na koniec stycznia miało łącznie 7102 tys. metrów kwadratowych. Natomiast 743 salonów Sinsay zajmuje w sumie 689,1 tys. metrów kwadratowych.

grafika

Z 2 244 sklepów stacjonarnych grupy LPP prawie połowa - 952 - działały w Polsce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek